مشاور امنیت ملی کاخ سفید:

به دنبال تحریم‌های بیشتر ایران هستیم



در ادامه سیاست‌های واشنگتن درقبال کشورمان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که کشورش همچنان به دنبال اهدافی برای وضع تحریم‌های بیشترعلیه ایران است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در یک کنفرانس خبری به سوالاتی پیرامون فوت مهسا امینی و واکنش‌ها نسبت به آن و اینکه"آیا واشنگتن قصد اعمال تحریم‌های بیشتری علیه ایران در این رابطه را دارد؟" پاسخ داد.

بنابر گزارش وب سایت کاخ سفید، سالیوان همچون سایر مقامات آمریکایی در اظهارات خود به مداخله در امور داخلی ایران پرداخت و تاکید کرد که ایالات متحده از ناآرامی‌ها در ایران حمایت می‌کند.

وی افزود: ما همچنان در کنار آنها می‌ایستیم - نه فقط در حرف، بلکه در عمل.

وی در ادامه تصریح کرد: ما تاکنون چندین تحریم علیه نهادهای ایرانی به خاطر این اقدامات آنها صادر کرده‌ایم و بله، ما همچنان به دنبال اهدافی برای اعمال تحریم‌های بیشتر (علیه ایران) خواهیم بود.

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره این ادعا که ایران پهپادهای خود را در اختیار روسیه قرار داده است تا از آنها در جنگ اوکراین استفاده کند، با تکیه بر این ادعا تصریح کرد: ما تحریم‌هایی را در رابطه با پهپادهای ایران وضع کرده‌ایم و به‌علاوه به دنبال روش‌های اضافی برای کاهش ظرفیت ایران برای تولید و سپس فروش این نوع سیستم‌ها به روسیه هستیم. ما به کار روی آن ادامه خواهیم داد.

 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدتی پیش نیز در یک کنفرانس خبری مدعی شده بود، ایران در حال آماده‌سازی برای تحویل صدها پهپاد دارای قابلیت حمل سلاح به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین است.

مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شده بود، «اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد ایران در حال آماده شدن برای آموزش نیروهای روس در این زمینه است.»

پس از این ادعای سالیوان، چند مقام دولتی دیگر آمریکا از جمله رییس سازمان سیا نیز بر اظهارات او صحه گذاشتند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره فروش فناوری های نوین ایرانی به روسیه، تصریح کرد: سابقه همکاری های میان جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حوزه برخی فناوری های نوین به پیش از آغاز جنگ در اوکراین بر می گردد و در مقطع اخیر هیچ تحول خاصی در این ارتباط رخ نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین کاملا روشن است و بارها بصورت رسمی اعلام شده است.

کنعانی در ادامه افزود: ادعای مقام آمریکایی در حالی است که آمریکا و اروپایی ها سال ها است کشورهای اشغالگر و متجاوز از جمله در منطقه غرب آسیا را به انباری از سلاح های کشنده متنوع خود تبدیل کرده اند که قطعاً بدون این تسلیحات، تداوم بیش از هفت دهه تجاوز، جنایت و اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی ممکن نبود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها