نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گرامیداشت روز آتش‌نشان:

مسوولان نگاه ویژه‌‌ای به آتش‌نشانان داشته باشند



مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشان با حضور مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، شهردار، اعضای شورای اسلامی و آتش‌نشانان در سالن فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد.در این آیین از آتش‌نشان نمونه تجلیل شد.

 

به گزارش صبح ساحل، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه آتش‌نشانی شغل نیست بلکه عشق است گفت: عشق به ایثارگری و ازخودگذشتگی؛ آتش‌نشان‌ها بدون هیچ چشم‌داشتی کار می‌کنند و به محل‌هایی وارد می‌شوند که همه از آن گریزانند؛ آتش‌نشانان کسانی هستند که برای کمک به دیگران خود را به خطر انداخته و در کنار فرد حادثه‌دیده قرار می‌گیرند تا اقدامات لازم را انجام دهند. احمد مرادی بابیان اینکه شهر بندرعباس باقابلیت کلان‌شهر،هر چه رو به گسترش می‌رود امکانات آن با افزایش جمعیت و مسکن با توجه به مطالبات مردم افزایش می‌یابد و این امر باعث سختی وظیفه آتش‌نشانان می‌شود گفت:مرکز هرمزگان نیازمند حمایت و پشتیبانی بسیاری است، جمعیت رو به افزایش آن با امکانات موجود همخوانی ندارد و باید برای آینده شهر نگران باشیم. وی به شهرک پیامبر اعظم گریزی زد که این شهرک دارای 33 هزار واحد با جمعیت حدود 150 هزارنفری ، ازنظر جمعیتی بعد از خود شهر بندرعباس محسوب می‌شود. مرادی ادامه داد: عدم امکانات لازم با توجه به ساختمان‌های بلندمرتبه در این شهرک، اگر غفلتی از سوی یکی ساکنان رخ داد و حوادثی اتفاق بیافتد،نگاه‌ها به آتش‌نشان می‌رود که باید فراتر از ایمنی و امکانات آنجا خدمات دهند و جان ساکنان را نجات دهند. این مقام مسئول گفت: این قشر ایثارگر بارها حس انسان دوستانه خود را ثابت کردند که با عدم امکانات موجود، دل به خطر زدند و حتی جانشان را در این راه از دست دادند. نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص نگاه ویژه‌ به آتش‌نشانی گفت: به‌عنوان مسئول نگاه ویژه‌ای به موضوع آتش‌نشانان دارم ،برنامه‌هایی هم برای آن‌ها دارم و پیگیری می‌کنم که مسئولان هم موارد لازم را لحاظ کنند.وی افزود: از شهردار و اعضای شورا می‌خواهم هرآن چیزی که در توان دارند برای ارتقا سازمان آتش‌نشانی ،به‌ویژه به‌روزرسانی تجهیزات و خودروها و دانش‌ تخصصی این حرفه به کار ببرند و اعتبارهای لازم را برای این مجموعه داشته باشند.وی در ادامه یادی از شهدای آتش‌نشان کرد که درراه امنیت و آرامش مردم جان دادند و افزود: بازهم می‌گویم که همیشه قدردان آتش‌نشانان هستیم که برای نجات حادثه‌دیدگان از تمام توان خود بهره می‌برند و تلاش می‌کنند تا به هم‌وطنان خود در شرایط سخت کمک کنند.

 


خیران به کمک آتش نشانان بیایند
شهردار بندرعباس گفت: مسئولان آتش‌نشانان پشت میز نیستند و به همراه کارکنان در میدان برای امنیت مردم می‌کوشند. مهدی نوبانی با توصیف آتش‌نشانان به‌عنوان نجات‌دهنده و منجی مردم افزود: روز ۷ مهرماه در تقویم کشور برای تقدیر از رشادت‌های آتش‌نشانان به‌عنوان روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی نام‌گذاری شده است.وی ادامه داد: ۷ مهرماه سال ۱۳۵۹ پالایشگاه آبادان در جنگ ایران و عراق از سوی دشمن موردحمله هوایی قرار گرفت، پس‌ازاین اتفاق آتش‌نشانان برای اطفای حریق وارد عمل شدند، در حین اطفای حریق بار دیگر این پالایشگاه بمباران شد و تعداد زیادی از آتش‌نشانان در این حادثه شهید شدند.نوبانی گفت: آتش‌نشانی یکی از شغل‌های سخت و زیان‌آوری است، در هر حریق ممکن است آتش‌نشان به محل حادثه برود و جانش را از دست دهد و یا اینکه دچار آسیب شود،به‌هرحال سختی این کار بسیار بالا است و شغل پراسترسی است. وی با اشاره به شهدای آتش‌نشان بندرعباس اظهار داشت: شهرداری پیگیر امکانات و وسایل لازم آتش‌نشانان است که هر چه سریع‌تر فراهم شود ولی در این موضوع نقش خیران نیز خیلی تأثیرگذار است. نوبانی ادامه داد: خیران در همه عرصه‌ها حضور دارند به مجموعه آتش‌نشانی نیز کمک کنند و امکاناتی که با ایمنی مردم سرکار دارد فراهم کنند.

 


راه اندازی ایستگاه شماره 11
آتش پاد دوم محمدامین لیاقت رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس نیز با اشاره به اینکه 254 نفر آتش‌نشان در ایستگاه‌های مختلف شهر فعالیت دارند گفت: 95 درصد آتش‌نشانان بومی هستند و در حال حاضر نفر 14 برای ایستگاه 11 از طریق آزمون جذب شدند.وی بابیان اینکه ایستگاه شماره 11 واقع در سه‌راه برق هرمزگان در دهه فجر راه‌اندازی می‌شود گفت: با توجه به رویه افزایش جمعیت شهر و ساختار شهر، بافت فرسوده ،عدم رعایت اصولی ساختمان‌سازی و...بندرعباس نیازمند ایستگاه آتش‌نشانی بیشتری در شهر هستیم و خود شهرک پیامبر اعظم به خاطر ساختمان‌های ناایمن و... به‌تنهایی نیازمند دو ایستگاه است. لیاقت ادامه داد: ما باید برنامه‌ریزی کنیم تا در کمترین زمان ممکن آتش‌نشانان به محل حادثه برسند و باید تعداد ایستگاه‌ها را افزایش دهیم. وی تصریح کرد: فاصله زمانی رسیدن آتش‌نشان به محل حادثه به‌طور میانگین 4 دقیقه است البته این زمان بستگی به ساعت وقوع حادثه و ترافیک شهر دارد. لیاقت عنوان کرد: برای جذب آتش‌نشانان زن، زیرساخت‌ها آماده نیست و در آینده پس از تهیه امکانات و تجهیزات، آتش‌نشانان خانم استخدام می‌شوند. وی یکی از دغدغه‌های مهم ما کمبود تجهیزات و امکانات دانست که باگذشت سال‌ها این تجهیزات فرسوده می‌شود . وی افزود: ما در حال حاضر وضعیت مطلوبی داریم اما با وضعیت ایده‌آل فاصله‌داریم اما می‌توانیم به آن نقطه هم برسیم.تلاش می‌کنیم تا پایان سال وسایل موردنیاز را خریداری کنیم . رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بندرعباس مسابقات مختلف برای ارتقا آتش‌نشانان سخن گفت.

 


نگاه ویژه‌ای به بودجه آتش‌نشانی داریم
فاطمه جراره، رئیس شورای شهر بندرعباس نیز در این مراسم پشت تریبون رفت و از رشادت‌های آتش‌نشانان سخن گفت و افزود: صیانت کارکنان جز وظایف ذاتی اعضا و شورا است و در دوره ششم شورا نگاه ویژه‌ای به بودجه آتش‌نشانی شده است که تجهیزات و موردنیاز کارکنان تهیه شود و شهردار نگاه ویژه در این موضوع داشته باشد.وی افزود: با توجه به خدمات گسترده در حیطه سازمان آتش‌نشانی پی گیرارائه تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات هستیم. جراره ابه روز شدن آموزش‌های آتش‌نشانان تأکید کرد که مسئولان باید نگاه ویژه‌ای به آتش‌نشانی داشته باشند.وی به نقش آموزش دانش آموزان و خانواده آن‌ها اشاره داشت که این موضوع باید در اولویت آتش‌نشانان باشد.جراره از تجهیز از فراهم کردن شرایط مناسب امکانات تفریحی و ورزشی و بیمه ، حق‌وحقوق بازنشستگی ، معیشت و... آتش‌نشانان سخن به میان آورد. رئیس شورای شهر بندرعباس در ادامه گفت: خیران به کمک آتش‌نشانی و شهرداری بیایند نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

 


روز آتش نشان
گفتنی است: در این مراسم آتش‌نشان نمونه "نوری باژیان" معرفی و تجلیل شد و آتش‌نشانان نیز ترفیع درجه گرفتند. در 7 مهرماه روز آتش‌نشانی ، مراسم‌های مختلفی ازجمله به صدا درآمدن زنگ ایستگاه‌های آتش‌نشانی، رژه خودروی، دیدار با خانواده‌های شهدا آتش‌نشان و... برگزار شد .

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها