سرمربی هرمزگانی تیم ووشوی دانشجویان ایران

بهترین عملکرد را در جام‌جهانی داشتیم



سرمربی هرمزگانی تیم ووشوی دانشجویان ایران در بخش تالو گفت: بهترین عملکرد را در جام‌جهانی ورزش‌های رزمی دانشجویان داشتیم اما ترکیه در داوری‌های بخش تالو داشت و حق نفرات ما را پایمال کرد.


علیرضا بهرمن، رئيس سابق هیات ووشو هرمزگان، و دبیر کل فعلی فدراسیون ووشو در خصوص نتایج ووشوکاران ایران در جام‌جهانی ورزش‌های رزمی دانشجویان جهان در ترکیه، اظهار داشت: مسابقات سطح بالایی داشت و با برخی از حریفان که در مسابقات قهرمانی جهان ووشو مصاف داده بودیم در این رویداد نیز روبه‌رو شدیم.


وی افزود: بعد از تعویق بازی‌های آسیایی اردوها را تعطیل کردیم و کرونا شرایطی ایجاد کرد که هیچ رقابت بین‌المللی در رشته ووشو برگزار نشد. در واقع جام‌جهانی ورزش‌های رزمی دانشجویان، انگیزه نفرات ایران را دو چندان کرد و آنان در هر دو بخش ساندا و تالو بهترین عملکرد را داشتند.
دبیرکل فدراسیون ووشو با بیان این که تمامی نفرات اعزامی به این رویداد صاحب مدال شدند، گفت: در ساندا هر چهار نماینده ایران به مدال طلا رسیدند و در تالو نیز همگی ووشوکاران ایران مدال‌آور بودند.


سرمربی تیم تالوی دانشجویان ایران با ابراز رضایت از عملکرد شاگردانش افزود: متاسفانه ترکیه به‌عنوان میزبان این رویداد، اعمال نفوذ زیادی در داوری و نحوه برگزاری داشت. قرار بود همچون بازی‌های آسیایی به مجموع فرم‌ها مدال داده شود که این گونه نشد. میزبان درپی این بود تا تالوکارانش را به مدال برساند و در نفوذ به داوری‌ها به هدفش رسید.


بهرمن ادامه داد: حق محمدعلی مجیری در فرم «نن‌چوان» طلا بود اما به او نقره دادند. هرچند وی در «نن‌گوئن» طلایی شد اما به وضوح حقش را در دیگر فُرم پایمال کردند. همچنین طاها بدیعی هم باید نقره‌ای می‌شد اما چون فرزند رئیس فدراسیون ترکیه با او رقیب بود، در حالی‌که عملکرد ضعیفی داشت به مدال نقره رسید تا بدیعی به نشان برنز بسنده کند.


وی سپس به تمجید از عملکرد منیره پناهی پرداخت و تاکید کرد: او در گذشته نیز مدال‌های خوبی در رده‌های سنی گرفته بود و اکنون ثابت کرد باید به آینده وی در بازی‌های آسیایی و در فرم‌های «جین‌شو» و «چیانگ‌شو» امیدوار باشیم.


دبیر کل فدراسیون ووشو با قدردانی از تلاش‌های علی دهقان سرمربی بخش ساندا، اظهار کرد: هر چهار نماینده ما در این رویداد به مدال طلای ساندا رسیدند. آن ها کار سختی داشتند و در این بین محنا رحیمی که نخستین اعزام بین‌المللی خود را تجربه می‌کرد کار سخت‌تری داشت که با تدابیر مربی به بهترین نتیجه رسید.


وی در خصوص غیبت چین در جام‌جهانی ورزش‌های رزمی دانشجویان، تصریح کرد: چین حضور در بسیاری از مسابقات رشته‌های مختلف را به دلیل کنترل کرونا در کشورش لغو کرده تا بتواند سال آینده میزبانی خوبی برای بازی‌های آسیایی باشد. ما از حضور چین در هر مسابقه‌ای استقبال می‌کنیم و ووشوکاران ما هراسی از رویارویی با آنان ندارند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها