افزایش ۲۱ درصدی مصرف سوخت در تابستان



گزارش‌ها نشان می‌دهد که مصرف سوخت افزایش یافته است بطوریکه برخی از مالکان خودرو‌های شخصی ماهانه ۵ تا ۷ باک بنزین استفاده می‌کنند.

 
به گزارش صبح ساحل و به نوشته تجارت‌نیوز، به گفته مسئولان پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مصرف بنزین در نیمه اول امسال ۲۴ درصد و در تابستان ۱۴۰۱ حدود ۲۱ درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد داشته است.

گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نشان می‌دهد که مصرف سوخت افزایش یافته است بطوریکه برخی از مالکان خودرو‌های شخصی ماهانه ۵ تا ۷ باک بنزین استفاده می‌کنند.

مرتضی عابدینی، مدیر تامین و توزیع شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت: مصرف بنزین امسال به روزانه حدود ۱۰۵ میلیون لیتر هم رسید که حتی در پایان تعطیلات شهریور ماه ۱۴۰۱ مصرف سوخت به ۱۲۰ میلیون لیتر هم رسید.

جلیل سالاری، مدیر عامل پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: این عدد غیر متعارف است علیرغم اینکه کرونا کاهش یافته و مسافرت‌ها زیاد شده، ولی نباید تا این اندازه مصرف سوخت افزایش یابد.

افزایش مصرف سوخت باعث شده تا گاهی مصرف از تولید پیش بگیرد و زنگ هشدار واردات بنزین به صدا درآید.

با روند افزایشی مصرف سوخت مسئولان پالایش و پخش تصمیم به کاهش یکصد لیتری اعتبار بنزین آزاد کارت‌های سوخت گرفتند.

جلیل سالاری گفت: سهمیه سوار‌های شخصی ۶۰ لیتر به قیمت ۱۵۰۰ تومان است و یک اعتبار ۲۵۰ لیتری دارند که با توجه به تراکنش‌های ۶ درصدی این اعتبار به ۱۵۰ لیتر کاهش یافته است.

کارشناسان حوزه انرژی جایگزینی سوخت‌های دیگر و ارتقاء راندمان موتور‌های بنزینی را یکی از راه‌های جلوگیری از افزایش مصرف سوخت می‌دانند.

محمد رضا اکبری با اشاره به برخی راهکار‌ها برای جلوگیری از افزایش مصرف سوخت گفت: تعیین کارمزد یا عوارض برای کارت‌های سوخت جایگاه داران از راهکار‌های کوتاه مدت و ارتقاء راندمان موتور‌های بنزینی و کاهش مصرف سوخت راهکار بلند مدت و استفاده از سوخت جایگزین همچون گاز سوز شدن خودرو‌ها از راهکار‌های میان مدت است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها