امکان ثبت سفارش تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار فراهم شد



سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرد: از چند روز قبل، ثبت سفارش تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار تعیین وضعیت شد که با استفاده از ارز حاصل از صادرات خود واردکننده و یا ارز حاصل از صادرات اشخاص واردات انجام شود.

  

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا عالیان سخنگوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی درباره تعیین وضعیت واردات گوشی‌های موبایل با قیمت بالای ۶۰۰ دلار، اظهار کرد: تقریباً از هفته گذشته، بازرگانان زمانی که قصد ثبت سفارش تلفن همراه را داشتند با این پیام مواجه شدند که برای این واردات موبایل باید از ارز حاصل از صادرات خود و ارز حاصل از صادرات اشخاص درنظر گرفته شده است.

وی افزود: البته هنوز در خصوص اینکه تامین ارز به چه ترتیبی انجام می‌شود، اطلاعاتی نداریم؛ چرا که بازرگانان باید با این روش ثبت سفارش را انجام بدهند و نتیجه را ببینیم تا بتوان درباره آن اظهارنظر کرد.

عالیان درباره تاثیر این کار بر بازار موبایل‌های پرچمدار گفت: قیمت ارز حاصل از صادرات بالاتر از نیما و تقریباً نزدیک به قیمت ارز آزاد است، اما از آنجایی که از ابتدای سال تا کنون، واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار با وقفه مواجه شده و واردات این قبیل گوشی‌ها به طریقه مسافری ۲۰۰ درصد افزایش داشته است، اگر شرایط واردات تجاری فراهم شود و بازرگان بتواند این گوشی‌ها که عموماً مربوط به برند اپل هستند، را به شکل قانونی وارد کند، طبیعتاً بازار را به سمت رقابت می‌برد و باعث به تعادل رسیدن قیمت گوشی‌های پرچمدار در بازار می‌شود.

به گزارش ایرنا، اواخر اردیبهشت خبرهای غیررسمی مبنی بر ممنوعیت واردات آیفون و گوشی‌های پرچمدار بالای ۶۰۰ دلار منتشر شد. مسئولان این حوزه همان زمان اعلام کردند این مسئله به ممنوعیت واردات مربوط نیست و صرفاً یک مشکل در سامانه ثبت سفارش به وجود آمده است. در نهایت اما هیچ ارزی برای واردات تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار در نظر گرفته نشد و این گوشی‌ها از طریق رویه‌های قانونی وارد کشور نشدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها