برای اولین بار محقق شد؛

صرفه جویی 8 میلیارد ریالی در ساخت و بازسازی قطعات دستگاه جت پرشر در نیروگاه بندرعباس



مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از ساخت و بازسازی قطعات دستگاه جت پرشر، برای اولین بار در این نیروگاه و با صرفه جویی 8 میلیارد ریالی، خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، «داریوش محمودی»، مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: باتوجه به وضعیت نامساعد لوله‌های کندانسور واحدها و همچنین افت شدید خلا ناشی از گرفتگی لوله ها که منجر به کاهش محسوس بار تولیدی می شود،  شست و شوی لوله‌های کندانسور با دستگاه جت پرشر با فشار بالا در تعمیرات دوره ای واحدها انجام می شود.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: در سال های گذشته نیروگاه بندعباس با اجاره دستگاه جت پرشر اقدام به جت لوله های این مبدل می‌کرد، که محتمل هزینه زیادی می شد، لذا  اقدامات لازم جهت تعمیر دستگاه و ساخت قطعات مورد نیاز در دستور کار قرار گرفت.
محمودی اضافه کرد: این دستگاه محصول آلمان است که در زمان تحریم های موجود و هزینه بسیار بالای خرید قطعات، به دلیل اشکاالات فنی به مدت 5 سال از مدار خارج بود، که با همت متخصصان این نیروگاه و باهدف صرفه جویی و کاهش هزینه، نسبت به ساخت و بازسازی قطعات آن، در داخل کشور اقدام شد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس بیان کرد: با ساخت قطعاتی مانند پلانجر، پیستونها، یاتاقانها، سوپاپها و فنرهای با قطرهای مختلف در این دستگاه، بالغ بر 80 درصد صرفه جویی ریالی صورت گرفت.
محمودی تصریح کرد: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۰ مگاوات‌ساعت بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور است که ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخش زیادی از قطعات موردنیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود مورد طراحی، ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها