رکوردی جدید/ دلار به بالای 34 هزار تومان رسید



به گزارش صبح ساحل، امروز دلار در بازار آزاد مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در بازار آزاد که روز قبل تا ۳۳,۴۲۰ (سی و سه هزار و چهارصد و بیست ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ مصادف با ۰۲ نوامبر ۲۰۲۲ - با رشد ۲.۱۳ درصدی به ۳۴,۱۵۰ (سی و چهار هزار و یکصد و پنجاه ) تومان رسید.

   


جدول قیمت دلار
عنوان قیمت بروزرسانی
دلار در بازار آزاد 34,150 تومان 12:23
دلار در صرافی ملی 29,004 تومان 11:22
دلار در بازار متشکل 28,860 تومان 11:26
دلار در سامانه سنا 29,004 تومان 11:22
دلار کانادا 25,107 تومان 13:20
   
   

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طی یکی دو ماه گذشته فشارهایی روی نرخ ارز داشتیم. امسال به خاطر صادرات خوب، ارزآوری بیشتری داشته‌ایم از طرف دیگر ذخایر ارزی بانک مرکزی نیز مناسب است. عوامل مشخص این روزها نمی توانند اثر جهش واری روی ارز داشته باشند. به نفع اقتصاد کشور هم نیست که با جهش نرخ ارز مواجه باشیم؛ تبعات تورمی دارد.  

از بانک مرکزی خواستیم تدابیر خود را بیشتر کند. امیدواریم افزایش نرخ ارز موقتی باشد.

ادعای جنگ ایران و عربستان در بازار شبانه 
از طرفی هم شب گذشته هم بازار پشت خطی با یک خبر جدید روبرو شد.وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد ایران قصد دارد به عربستان حمله کند. با این حال «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  درباره این تهدید قریب الوقوع در عربستان گفت: «من از هیچگونه هشدار کنسولی اطلاعی ندارم».

  
ردپای جمهوری خواهان در بازار دلار ایران

از سوی دیگر در آستانه انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا در هشتم نوامبر همه شاخص ها به نفع جمهوریخواهان شده است.احتمال پیروزی جمهوری خواهان عامل دیگری باتقویت هیجانات ارزی در تهران شده است.

   

احتمال تکرار  یک سناریو قدیمی در مورد دلار/ ریزش آبشاری نرخ دلار ؟ 

با این حال عده ای از معامله گران با اشاره به صعود نرخ دلار به قله تاریخی خود در ۱۱ مهر ماه می گفتند بعد از این اتفاق نرخ دلار با مداخله ارزی نهاد مرکزی بازار ساز به صورت آبشاری پایین آمد. به عقیده این دسته از بازیگران ارزی احتمال تکرار سناریو گذشته محتمل است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها