جهش سنگین قیمت دلار طی دو هفته/ نرخ دلار اصلاح می‌شود؟



قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته اندکی اصلاح شد و روی مرز 36 هزار تومان ایستاد.
 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته اقتصادنیوز، روند افزایشی قیمت دلار به اولین روز هفته رسید. نرخ دلار روز گذشته وارد کانال 35 هزار تومان شد و بعد از مدتی از کانال مذکور عبور کرد و در کانال 36 هزار تومان معامله شد. 

 

افزایش 3 هزار تومانی قیمت دلار 

نرخ دلار که در اوایل آبان ماه بر روی پله هفتم و هشتم کانال 32 هزار تومان معامله شد اما در 14 آبان ماه  به 36 هزار و 100 تومان رسید. این قیمت نسبت به اوایل آبان بیش از 3 هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

به عقیده اکثریت کارشناسان ارزی عواملی چون «سیگنال‌های منفی مذاکراتی منتشر شده در روز‌های اخیر»، «انتظارات تورمی ناشی از نااطمینانی‌های موجود در فضای بازار» و «تبدیل سپرده‌های بلندمدت به سپرده‌های جاری» را می‌توان به عنوان محرک‌های افزایش نرخ دلار نام برد.

 

قیمت دلار صعودی می شود یا اصلاح؟

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته اندکی اصلاح شد و روی مرز 36 هزار تومان ایستاد. در شرایط فعلی دو دیدگاه نسبت به قیمت دلار وجود دارد.عده ای از معامله گران باور دارند با توجه به افزایش قابل توجه نرخ دلار در روز های گذشته احتمال اصلاح  و برگشت اسکناس آمریکایی به کانال 35 هزار تومان وجود دارد.

با این حال برخی از معامله گران می گفتند در صورتی که نرخ دلار به مرز 36 هزار و 200 تومان برسد این امر ممکن است زمینه ساز رشد نرخ دلار تا نیمه کانال 36 هزار تومان هم شود. 

برخی تحلیلگران هم اعتقاد دارند امکان دارد بازارساز بتواند با برخی تدابیر سرعت نوسان را کم کند اما اگر شرایط انتظاری بهبود پیدا نکند و از عدم قطعیت‌ها کاسته نشود، اقدامات بازارساز تسکینی خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها