آخرین ماه‌گرفتگی کامل تا سال ۲۰۲۵ امروز رخ می‌دهد



امروز سه‌شنبه ۱۷ آبان‌ماه‌گرفتگی کامل که به آن "ماه خونین" هم گفته می‌شود اتفاق خواهد افتاد و این پدیده تا سال ۲۰۲۵ تکرار نخواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، امروز سه‌شنبه 17 آبان ماه‌گرفتگی کامل که به آن "ماه خونین" هم گفته می‌شود اتفاق خواهد افتاد و این پدیده تا سال 2025 تکرار نخواهد شد. "خسوف کامل" زمانی اتفاق می‌افتد که زمین مستقیماً از بین ماه و خورشید عبور می‌کند و سایه‌ای بر همراه همیشگی و کیهانی ما می‌اندازد.

خسوف کامل (موسوم به ماه خون یا ماه خونین) از مناطق آمریکای شمالی و جنوبی، اقیانوس آرام (پاسیفیک) و استرالیا قابل مشاهده خواهد بود؛ این سومین خسوف یا ماه‌گرفتگی کامل در 18 ماه گذشته و دومین مورد در سال 2022 میلادی و آخرین ماه‌گرفتگی کامل تا سال 2025 خواهد بود.

این ماه که به‌عنوان ماه خونی شناخته می‌شود، از نور غروب و طلوع خورشید به رنگ نارنجی متمایل به قرمز ظاهر می‌شود. به‌گفته دانشمندان ناسا، در اوج ماه‌گرفتگی، ماه 390653 کیلومتر با ما فاصله خواهد داشت. دوربین‌های دوچشمی و تلسکوپ در این شرایط دید را بهبود می‌بخشند، مشروط بر اینکه آسمان صاف باشد.

ماه‌گرفتگی کامل در نخستین ماه خونی سال، در شهر تمپل، کالیفرنیا، ایالات متحده، 15 مه 2022 مشاهده می‌شود. /CFP

آمریکای جنوبی در صورت مساعد بودن آب‌وهوا، نگاهی اجمالی به ماه‌گرفتگی امروز خواهد داشت. در مجموع، آفریقا، خاورمیانه و بیشتر اروپا باید تا سال 2025 برای دیدن دوباره ماه‌گرفتگی کامل صبر کنند؛ رصدخانه گریفیتس در لس‌آنجلس و پروژه تلسکوپ مجازی مستقر در ایتالیا، از جمله کسانی هستند که پخش زنده‌ای از این خسوف کامل را امروز ارائه می‌دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها