وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

امکان پهلوگیری کشتی «سانی» در قطر منتفی شد



فعالیت کشتی هشت طبقه‌ای تفریحی «سانی» در بندرعباس روز پنج‌شنبه با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی آغاز شد. در حالی که قرار بود مسافران جام جهانی فوتبال در قطر به وسیله کشتی سانی جا به جا شوند، ضرغامی اعلام کرد که امکان پهلوگیری این کشتی در قطر منتفی شده است.

 

استاندار هرمزگان در حاشیه این مراسم آغاز فعالیت کشتی سانی، از استان هرمزگان به عنوان پایتخت گردشگری دریایی کشور نام برد و افزود: وجود تالاب‌ها، جزایر، خورها و سواحل بکر و بی‌نظیر بخشی از مزیت‌های منحصر به فرد هرمزگان در این حوزه است.

مهدی دوستی ادامه داد: اهداف توسعه‌ گردشگری در استان به ویژه در بخش دریایی، به ساختارهای سخت‌افزارهایی نیاز دارد که کشتی‌های تفریحی نمونه‌هایی از این پیش‌نیازها برای عینیت بخشی به ظرفیت‌های مختلف تفریحات دریایی است‌.

وی بیان‌کرد: کشتی‌"سانی" در نوع خودش نخستین کشتی است که امروز در خدمت گردشگری دریایی استان قرار خواهد گرفت و گستره خدمات آن نیز عمدتا در پهنه‌های دریایی استان و جزایر خواهد بود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برای این کشتی مقاصد بین‌المللی با کشورهای همسایه نیز پیش‌بینی شده است، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امکانات سخت‌افزاری و تسهیلات نرم‌افزاری که به این بخش اضافه شوند شاهد تحول گردشگری استان و گردشگری دریایی ایران خواهیم بود.

 

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از کشتی تفریحی سانی گفت: با اعلام دولت قطر، امکان پهلوگیری کشتی سانی و شناورهای مسافربری ایرانی در بنادر قطر برای میزبانی مسابقه‌های جام‌جهانی ۲۰۲۲ منتفی شد.

سید عزت الله ضرغامی افزود: قرار بود مسافران جام جهانی فوتبال در قطر را به وسیله کشتی سانی جابه‌جا کنیم اما دولت قطر به دلایل مشکلات داخلی خود امکان پهلودهی این کشتی و شناورهای ایرانی را ندارد و مسوولان قطری از به وجود آمدن این شرایط و اینکه نمی‌توانند گردشگر دریایی جذب کنند، عذرخواهی کردند.

وی تاکید کرد: طرف قطری مشکل جدی اقامت دارد و تنها تعداد محدودی از کشتی‌های بسیار بزرگ که در عمل هتل هستند، در آنجا پهلو می‌گیرند و مشکل اقامتی تماشاگران را برطرف می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در۲ هفته اخیر با وجود هماهنگی‌های قبلی انجام شده، دولت قطر اعلام کرد نمی‌تواند در این حوزه (گردشگری) همکاری کنند.

 

کشتی تفریحی سانی ۱۷۰ متر طول، ۲۳ متر عرض و ۴۷ متر ارتفاع دارد. این کشتی با حجم سرمایه‌گذاری هفت هزارمیلیارد ریال در هشت طبقه مجهز به هتل با ۳۱۶ تخت، رستوران، فروشگاه، سینما، سالن‌های کنفرانس است که قابلیت جابجایی ۸۰۰ مسافر را دارد.این کشتی دارای امکاناتی نظیر چهار قایق ۸۴ نفره و قایق‌های نجات و امداد ۲۵ نفره است. کشتی سانی برای تعمیرات در مجتمع کشتی‌سازی بندرعباس پهلو گرفته بود.

 

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها