کلاهبرداری میلیاردی از زن هرمزگانی برای باطل كردن طلسم زندگی

نسخه پیچی پرهزینه ساحر اینستاگرامی



رمال میان‌سالی که با زبان‌چرب و نرم  و وعده‌های پوچ، 2 میلیارد ریال از زن هرمزگانی کلاه‌برداری کرده بود در یکی از روستاهای استان فارس دستگیر شد. این فالگیر اینستاگرامی که در صفحه پربازدید خود این‌گونه معرفی کرده که ساکن کشور سوئیس است و فردی ماهر و  کار بلد در رفع مشکلات خانوادگی و زناشویی، بخت‌گشایی، طلسم بچه‌دار شدن، دستیابی به ثروت ،شفا دادن بیماری و فروش مهرۀ مار و...


وی با شگرد بارگذاری مطالب و تبلیغات گسترده و پرزرق‌وبرق ،دنبال کننده صفحه اینستاگرامی را ترغیب به گرفتن فال و دعانویسی کرده و از این طریق اقدام به کلاه‌برداری از کاربران می‌کرد.تا اینکه این حقه‌باز با شکایت زن جوان  توسط پلیس فتا هرمزگان دستگیر شد.

 
 نسخه پیچی


چندی پیش پیامی از یکی از صفحات اینستاگرامی به  زن 35 ساله‌ای هرمزگانی ارسال شد که خود را فالگیر معرفی کرده بود. این زن از روی کنجکاوی با او پیام داد و این ردوبدل کردن کلمات باعث اغفال زن شد. مرد 45 ساله به نام سعید از سادگی و زودباوری وی استفاده و  ماهرانه از پشت سیم تلفن و با نوشته‌ها و عکس‌ها او را  فریب داد تا آنجایی که زن جوان که خود دچار مشکلات خانوادگی بود  ندیده و نشناخته  اغوا شده و بی‌آنکه بداند طرف مقابلش شیادی بیش نیست تمام اسرار زندگی‌اش را برای او فاش کرد و کمک خواست. این شیاد سایبری با داشتن فن بیان،  پس از گذشت یک ماه از برقراری ارتباط  توانست اعتماد طعمه خود را به دست آورد و  با دوزوکلک به او اطمینان دهد که برای حل مشکل او نسخه دارد.

 
 شکست طلسم با چال کردن طلا و پول


سعید مدتی بعد به او گفت که مقداری از طلاجات خود را در چاله‌ای در خارج از شهر پنهان کند و آدرس را به او بدهد تا با  سحر و جادو طلسم  را باطل کند اما دیگر روی طلا را نخواهد دید. زن جوان حاضر بود برای رفع مشکلش بی‌چون‌وچرا  دست به هر کاری بزند، به خارج از شهر رفت و در گوشه‌ای از خرابه‌ای طلاهای خود را چال کرد. این مراحل پنهان کردن تکه‌های از طلاجات  ادامه داشت تا آنکه سعید به او گفت که مرحله آخر شکست طلسم پنهان کردن 200 میلیون تومان در چاله‌ای دیگر است. حدود 4 ماه از اولین پیام‌های آن‌ها گذشته بود و زن جوان با اطمینان از کار او، این مقادیر پول را درجایی دیگر مخفی کرد. مدتی گذشت اما خبری از رفع مشکل و همچنین رمال نشد، زن جوان ازآنجایی‌که ندیده و نشناخته مجذوب صدا و گفتار و نوشته‌های او شده بود و فکر می‌کرد در خارج از کشور سکونت دارد، آن روی سکه به او معلوم شد که سعید کلاه‌بردار است. بلافاصله به پلیس فتا مراجعه و شکایتی در این مورد تنظیم کرد.

 

 اعتراف به تحریک احساسات اقدام به فریب مخاطب


به گفته «سرهنگ احسان بهمنی»، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان پس از اخذ اظهارات شاکیه، اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی، سعید دریکی از شهرستان‌های اطراف استان فارس  شناسایی و مأموران با اخذ نيابت قضائي  ضمن اعزام به آن مكان ، با همكاري پليس آن استان موفق شدند او را دریکی از محله‌ها شناسايي  و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر کردند. وی در بازجویی‌های اولیه، منکر هرگونه بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجه‌شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری‌شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف کرد و بیان داشت با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام با عنوان فالگیری و رمالی،پس از جلب اعتماد مخاطبین و سوءاستفاده از سادگی قربانی و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، و تحریک احساسات اقدام به فریب مخاطب و کسب منافع مالی ،اقدام به کلاه‌برداری از وی می‌کرد.

 
 توصیه


رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بابیان اینکه رمال‌ها و فالگیرها همواره  از طریق عوام‌فریبی اقدام به کسب درآمد کرده که در این میان افراد ساده‌لوح به‌راحتی به آن‌ها ‏اعتماد کرده و فریب آن‌ها را می‌خورند گفت:با توجه به اینکه دامنه فعالیت آن‌ها به فضای ‏مجازی کشیده شده از شهروندان می‌خواهیم که مراقب تبلیغات اغواکننده و دروغین ‏شیادان در فضای مجازی باشند.سرهنگ بهمنی خاطرنشان کرد: پلیس فتا باقدرت در  فضای مجازی با جرائم برخورد کرده و شهروندان می‌توانند در صورت آگاهی از وقوع جرائم در این فضا، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.CYBERPOLICE.IR با ما در میان بگذارند و همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع را پیگیری خواهند کرد.
(اسم کلاهبردار مستعار است)

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها