صربستان، دوباره میزبان پیکارهای جهانی کشتی شد



اتحادیه جهانی کشتی، روسیه را از میزبانی پیکارهای کشتی قهرمانی ۲۰۲۳ جهان محروم و برای دومین مرتبه پیاپی این میزبانی را به بلگراد پایتخت صربستان واگذار کرد. «نناد لالوویچ» رئیس اتحادیه جهانی صربستانی است.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از سایت اتحادیه جهانی، اتحادیه جهانی کشتی روز گذشته برای انتخاب میزبان مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ تشکیل جلسه داد و در نهایت با میزبانی بلگراد موافقت کرد. جمهوری آذربایجان و ترکیه نیز علاقه خود را برای میزبانی این رویداد بزرگ ابراز کرده بودند اما توفیقی نداشتند.

در رای‌گیری برای انتخاب میزبان پیکارهای جهانی، نناد لالوویچ رئیس صربستانی اتحادیه جهانی کشتی و دیگر اعضای هئیت رئیسه اتحادیه جهانی شامل رودیکا یاکسی از ترکیه و نامیگ علی‌اف به دلیل تضاد منافع در رای‌گیری شرکت نکردند.

بلگراد که با موفقیت میزبان مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بود، در آغاز سپتامبر سال ۲۰۲۳ یکبار دیگر میزبان این مسابقات خواهد بود.

تاریخ برگزاری این مسابقات از ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریور) به ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) تغییر کرد زیرا با بازی‌های آسیایی که قرار است از ۲۳ سپتامبر (اول مهر ۱۴۰۲) در هانگژو چین آغاز شود، در تضاد است.

مسابقات جهانی قرار بود در روسیه برگزار شود، اما از آنجایی که کمیته بین‌المللی المپیک توصیه کرد این کشور تحریم شود، این کشور از میزبانی محروم شد.

کشتی‌گیران شانس کسب ۹۰ سهمیه برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس از مسابقات جهانی بلگراد را خواهند داشت. هر کشوری که در مسابقات قهرمانی قاره ای ۲۰۲۳ شرکت کرده باشد، واجد شرایط شرکت در مسابقات جهانی خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها