به بهانه همکاری با روسیه در جنگ علیه اوکراین؛

آمریکا، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد



وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم علیه نهادهایی که در تولید یا انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نقش داشته‌اند، خبر داد.

به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایلنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا  از اعمال تحریم علیه نهادهایی که در تولید یا انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نقش داشته‌اند، خبر داد.

بر اساس این گزارش، مرکز تحقیقات صنایع هوایی «شاهد» متعلق به نیروهای مسلح ایران به‌دلیل ساخت پهپادهای انفجاری شاهد ۱۳۶ و ارسال آن‌ها به روسیه برای استفاده علیه زیرساخت‌های شهری اوکراین مشمول تحریم می‌شوند.

دو شرکت «خدمات هوایی ساکسس FZC» و «آی جت گلوبال» نیز به‌دلیل تسهیل انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه هدف تحریم‌ قرار می‌گیرند.

یک ماه قبل نیز نشریه «پولیتیکو» به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن به بهانه گزارش‌های ادعایی در خصوص ارسال تسلیحات توسط ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، تحریم‌های بیشتری علیه تهران اعمال خواهد کرد.

وی افزود که این تحریم‌ها طرف‌های ثالث که در این روند همکاری داشته باشند را نیز هدف قرار خواهد داد.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که هر کشوری در جهان که محصولات دارای کاربرد در ساخت پهپاد و موشک به ایران بفروشد یا در پروازهای میان ایران و روسیه مشارکت داشته باشد، تحریم خواهد شد.

وی گفت که اقدام پیش رو، احتمالا تحریم‌های اقتصادی همراه با اقدام‌های کنترل‌کننده صادرات محصولاتی به ایران است که می‌تواند به این کشور برای ساخت تسلیحات کمک کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها