نسبت به سال گذشته؛

رشد 8.8 درصدی صادرات بخش کشاورزی در هرمزگان



رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از رشد 8.8 درصدی صادرات بخش کشاورزی نسبت به سال گذشته خبر داد.
     
       
به گزارش صبح ساحل، عباس مویدی در چهارمین نشست شورای هماهنگی بخش کشاورزی که با حضور محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و جمعی از اعضای کمیسیون برگزار شد ، اظهار داشت : بخش کشاورزی هرمزگان دارای 95 هزار بهره‌بردار است که در قالب 80 هزار هکتار زمین ، حدود 2.7 از سهم تولیدی کشور در بخش  زراعی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان از نظر تولیدات باغی در سطح مطلوبی قرار دارد ، افزود : باغداران ما در 80 هزار هکتار سطح 2 میلیون 980 تن محصول تولید می‌کنند، و در تولیدات باغی 3.7 محصولات باغی کشور را استان هرمزگان تامین می‌کند .

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با بیان اینکه دوازده رقم از محصولات کشاورزی و باغی هرمزگان دارای رتبه اول تا سوم در تولید کشور هستند گریزی به بخش شیلات زد و گفت : استان هرمزگان از لحاظ تولیدات در بخش آبزیان رتبه نخست کشوری را در اختیار دارد و توسعه این بخش نیاز به عزمی ملی دارد.

مویدی عنوان‌ کرد : در دولت سیزدهم رویکرد مناسبی برای افزایش سطح صادرات در پیش گرفته شد و با حمایت‌های استاندار هرمزگان شاهد افزایش سطح صادرات بودیم به نوعی که در صادرات بخش کشاورزی نسبت به سال گذشته 8.8 درصد افزایش را شاهد بودیم و 511 هزار تن از محصولات کشاورزی را صادر کردیم.

وی تصریح‌ کرد : در حوزه صنایع تبدیلی استان هرمزگان عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشته است و در حال حاضر  با 192 واحد صنعتی اشتغالی بالغ بر 5 هزار 135 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم با جذب یک میلیون و  460 هزار تن مواد اولیه ایجاد کرده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان عنوان‌ کرد : اگر بخواهیم اوضاع زراعی خود را با کشور مقایسه کنیم شاید عدد قابل توجهی نباشد اما عملکرد و تولیدات بسیار با کیفیت و خوبی را داریم که یکی از دلایل آن آب و هوای مطلوب و کشت خارج از فصلی است که در استان هرمزگان انجام می‌شود.

مویدی خاطرنشان‌ کرد : استان هرمزگان یکی از استان‌های مهم در محصولات خارج ار فصل است اما همه ساله چیزی که برای هرمزگان در نظر گرفته نمی‌شود ریسک بالای کشاورزی استان به دلیل کشت در زمستان و عدم پایداری آب و هوا است که درخواست داریم از کمک‌های فنی و اعتباری برای جبران خسارت‌ها یا کمک به کشاورزان در زمان افت قیمت محصول استفاده شود. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها