آمریکا، واردات دستگاه‌های مخابراتی چینی را ممنوع کرد



آمریکا، واردات و خرید و فروش دستگاه‌های مخابراتی ساخت چین را به‌دلیل تهدیدات علیه «امنیت ملی» ممنوع کرد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از تسنیم، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) اعلام کرد که استفاده و خرید و فروش تجهیزات مخابراتی و نظارت تصویری برندهای مطرح چینی از جمله هواوی و زدتی‌ای را به‌دلیل تهدیدات احتمالی برای امنیت ملی، ممنوع می‌کند.

این کمیسیون در واشنگتن روز جمعه اعلام کرد که به‌اتفاق آرا به تصویب قوانین جدیدی رأی داده است که واردات یا فروش محصولات چینی اعلام‌شده را ممنوع می‌کند.

«برندن کار»، مسئول کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای گفت: «ممنوعیت محصولات مخابراتی چین از حمایت گسترده و دوحزبی در کنگره آمریکا برخوردار است.»

مقامات امنیتی آمریکا هشدار داده‌اند که تجهیزات برندهای چینی مانند هواوی می‌تواند به‌دلیل تداخل با شبکه‌های بی‌سیم نسل پنجم یا جی5 برای جمع‌آوری اطلاعات حساس و جاسوسی استفاده شود.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا همچنین افزود که این ممنوعیت جدیدترین اقدام برای ایمن نگه داشتن شبکه‌های ارتباطی ایالات متحده با شناسایی و ممنوع کردن دستگاه‌هایی است که به‌عنوان تهدید امنیتی تلقی می‌شوند.

ممنوعیت محصولات چینی همچنین دامن دیگر شرکت‌های چینی را نیز خواهد گرفت. شرکت چینی هوآوی اگرچه به این تصمیم هنوز واکنشی نشان نداده است، اما هوآوی و دولت چین مدت‌هاست اتهامات جاسوسی را رد کرده و تحریم‌های آمریکا علیه فناوری‌های چینی را محکوم کرده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها