تعمیرات اساسی یدک‌کش‌ها و اسکله‌های شناور در بندر شهید رجایی آغاز شد



معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز داکینگ و تعمیرات زیرآبی و اساسی یدک‌کش‌های ثارالله و احد و شناور راهنمابر قیامِ هفت، بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا پوررجبی در تشریح آخرین وضعیت تعمیرات یدک‌کش و اسکله‌های شناورهای مسافری در اداره تعمیرات و نگهداری تجهیزات دریایی در بندر شهید رجایی اظهار کرد: یدک‌کش ثارالله متعلق به هرمزگان، یدک کش احد متعلق به استان خوزستان و شناور راهنمابر قیام نیز متعلق به اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هفت فروند شناور در انواع مختلف در حال تعمیر است، ادامه داد: یدک‌کش ثارالله به طول ۳۰ متر و عرض ۹ متر برای انجام تعمیرات زیرآبی شامل خزه تراشی، ضخامت سنجی، تعویض نقاط خورده شده، تعمیرات شافت و پروانه و جایگزین کردن آندهای فرسوده از ۳۰آبان بر روی سرسره تعمیراتی اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی مستقر و عملیات تعمیرات آن آغاز شد.

به گفته معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، قدرت سیستم رانش یدک کش ثارالله حدود سه هزار اسب بخار با آبخور حدود ۳.۲۵ متر و طول یدک کش احد نیز ۲۶متر، عرض ۸.۸ متر و آبخور حدود سه متر است.

 

ارتقاء ایمنی زیرساخت‌های بنادر هرمزگان با به آب اندازی ۲ فروند اسکله فلزی قشم

پوررجبی در خصوص به آب اندازی ۲ فروند اسکله فلزی شناور بندر شهید ذاکری قشم نیز توضیح داد: در راستای حفظ و ارتقای ایمنی زیرساخت‌های مسافری جزایر و بنادر استان هرمزگان، ۲ فروند اسکله فلزی شناور بندر مسافری شهید ذاکری قشم بعد از انجام تعمیرات زیرآبی و اساسی و انجام بازرسی‌های کارشناسان موسسه رده بندی، به آب انداخته شد.

وی گفت: این نوع اسکله‌ها برای پهلوگیری انواع شناورهای مسافری طراحی و ساخت و نصب شده و جهت حفظ ایمنی سازه و انجام بررسی های بدنه زیرآبی به صورت دوره ای به داک منتقل و تعمیرات نصب می‌شود.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از عمده ترین تعمیرات انجام شده به خزه تراشی و شستشوی بدنه زیرآبی ، گریت بلاست و زنگ زدایی و انجام ضخامت سنجی بدنه و سازه برای اطمینان از استحکام سازه اشاره کرد و افزود: تعویض زینک آندهای حفاظتی بدنه زیرآبی برای جلوگیری از خوردگی بدنه، انجام تعمیرات پل‌های دسترسی و ضربه‌گیرهای اطراف اسکله‌ها و همچنین بهینه‌سازی سیستم روشنایی اسکله‌ها جزو مهم‌ترین موارد تعمیراتی این نوع اسکله است.

وی طول این نوع اسکله‌ها را حدود ۲۲ متر ، عرض پنج متر و آبخور حدود ۴۰ سانتیمتر اعلام کرد.

 

 

تعمیرات اسکله‌های جاسک و تیاب در درست اقدام است

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶ فروند از اسکله‌های فلزی شناور در محوطه تعمیراتی بندر شهید رجایی تعمیر و به آب اندازی و به بنادر مختلف منتقل شده و تعمیرات اسکله‌های جاسک و تیاب نیز در درست اقدام است.

پوررجبی با بیان اینکه عملیات تعمیرات اساسی و زیرآبی شناورها براساس الزامات موسسه رده‌بندی هر سه سال انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کاربری یدک کش‌های یاد شده برای پهلودهی و جداسازی کشتی‌های تجاری بوده و علاوه بر عملیات ذکر شده از قابلیت شرکت در عملیات اسکورت کشتی و مشارکت در عملیات‌های اطفای حریق نیز برخوردار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها