شهردار بندرعباس:

افتتاح پارک آبی تا پایان سال؛ ۵۰ دستگاه وَن خریداری شده است


نویسنده: صبح ساحل

صبح امروز دوشنبه ۷ آذر ماه شهردار بندرعباس، اعضای شورای شهر و سایر مسئولین از پروژ‌ه‌های فعال شهرداری بازدید کردند. «مهدی نوبانی» در پایان بازدید از پروژ‌ه‌ها در جمع خبرنگاران از افتتاح پارک آبی بندرعباس خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، شهردار بندرعباس با بیان اینکه هدف از بازدید پروژ‌ها بررسی اقدامات شهرداری و پیشرفت فیزیکی برنامه‌ها توسط اعضای شورای شهر بندرعباس بود، افزود: ۲۰۶ میلیارد‌تومان، ارزش پروژه‌هایی بوده که در یکسال اخیر به بهره‌‌داری رسیده‌ است. ۸۴۵ میلیارد‌تومان نیز ارزش پروژه‌های دردست احداث است.

نوبانی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های ناتمام از اولویت‌های شهرداری است،گفت: نباید پروژه‌های مدیران قبلی که طبق اصول پیشرفته است را رها کرد. این پروژ‌ه‌ها سرمایه مردم و شهر هستند و بنده به عنوان مدیر، مسئول هستم. نباید با تغییر مسئول به برنامه آسیب وارد شود.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر کاملا در کنار و همکار شهرداری است، اظهار کرد: پروژه بلوار ساحلی بزرگترین پروژه شهرداری است که ۱۱۰ متر عرض، ۲ بلوار ۱۴‌متری، ۶ متر پیاده روی و دوچرخه سواری دارد. این پروژه در سه فاز طراحی شده که در فاز اول ۴.۲ کیلومتر با تزریق منابع مالی امیدواریم تا شش ماه یا یکسال آینده به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار بندرعباس اضافه کرد: در فاز دوم این پروژه باید یک پل احداث شود که به بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نوبانی با بیان اینکه شهرداری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است، گفت: در شرایط کنونی و با توجه به گرانی مصالح عملکرد قابل قبولی در جذب پیمانکار داشتیم. تا جایی که ممکن بوده است تزریق مالی به پیمانکارها از سوی شهرداری انجام شده است. همچنین امیدواریم راه و شهرسازی و استانداری به تعهدات خود در زمینه پروژه بلوار شرقی سریع‌تر عمل کنند.

این مقام مسئول درخصوص بازدید از روند احداث پل بلوارشهیدرجایی، توضیح داد: این پل، بلوار شهیدرجایی را به آزاد راه شهید رجایی متصل خواهد کرد و بار ترافیکی غرب شهر را کم می‌کند. پروژه مذکور طی یک سال و نیم آینده افتتاح خواهد شد.

شهردار بندرعباس گفت: تقاطع مهرگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داردگ قرارداد یکسال و نیمی برای این پروژه منعقد و پیمانکار تجهیزکار کرده است.

وی با بیان اینکه روشنایی کوهستان پارک پنجه علی تا چهارشنبه ۹ آذر تکمیل خواهد شد، افزود: چند طرح خوب برای این منطقه در نظر داریم؛ اقدامات اولیه برای راه‌اندازی زیپ لاین و پل معلق در کوهستان پارک پنجه علی در حال انجام است. برای دهه فجر امیدواریم این دو طرح به بهره‌برداری برسد. ایجاد باغ هزار تو نیز در حال بررسی است؛ امیدواریم با سرمایه‌گذار به توافقات لازم برسیم.

به گفته نوبانی ۲۰ هکتار از این منطقه را برای کاشت درختان بومی و مثمر و ایجاد پارک جنگلی در نظر داریم.

شهردار بندرعباس ضمن بیان اینکه حوزه تعمیر و نگهداری از پارک‌ها را زیر نظر معاونت خدمات شهری شهرداری ایجاد می‌کنیم، درباره ایستگاه‌های اتوبوس شهر گفت: یک قرارداد سرمایه‌گذاری ۱۰ ساله با یک شرکت پیمانکاری سال‌های قبل بسته شده است که اکنون سال نهم قرارداد سپری شده؛ طبق قراداد مذکور این ایستگاه‌ها در دو بخش شامل یک بخش ارائه خدمات به مردم (نه فروش میوه و آجیل) و بخش دوم تجهیز صندلی و وسایل سرمایشی باید مورد استفاده قرارمی‌گرفت؛ همچنان با پیمانکار بحث‌های حقوقی در جریان است امیدواریم بتوانیم به نفع مردم به تفاهم برسیم‌.

نوبانی‌ در ادامه به بخش حمل و نقل پرداخت و افزود: ۱۰ دستگاه اتوبوس اسکانیا و ۱۴ دستگاه اتوبوس ایران خودرو دیزل؛ مجموعا ۲۴ دستگاه که سال گذشته خریداری شد؛ قول داده شده تا آخر سال جاری به شهرداری واگذار شود.

شهردار بندرعباس از خرید ۵۰ دستگاه وَن جدید خبرداد و اظهار‌کرد: ۵۰ دستگاه وَن با ۲۵ درصد سهم شهرداری و ۷۵ درصد یارانه دولت خریداری شده است. حدود ۲۲ میلیارد تومان سهم شهرداری بود که پرداخت شده است.

وی در پاسخ به این سوال که استفاده از وَن برای حمل و نقل عمومی پیش از این نیز مورد اقبال شهروندان قرار نگرفته بود، توضیح داد: سعی کردیم از یارانه دولت استفاده کنیم. استاندار هرمزگان با ارائه تسهیلات ۴ درصد برای نوسازی و خریداری ۶۰۰ دستگاه تاکسی موافقت کردند.

نوبانی با تاکید بر اینکه صنایع می‌تواند نقش پررنگ‌تری در پروژه‌های عمرانی شهر ایفا کند، گفت: در حوزه زیباسازی، بزرگترین حوض خشک (فواره) برای بازی کودکان در حال طراحی است.

شهردار بندرعباس افزود: پروژه پارک آبی بندرعباس پیشرفت خوبی داشته است و تا پایان سال به بهره‌برداری‌ می‌رسد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها