در پی زلزله5/7 ریشتری چهارشنبه گذشته رخ داد

وقوع 9 پس‌لرزه در غرب هرمزگان



در پی وقوع زلزله پنج و هفت‌دهم ریشتری در عمق 16 کیلومتری زمین بندرکنگ در ساعت 18 و 47 دقیقه چهارشنبه گذشته، 9 پس‌لرزه کوچک و بزرگ ( از سه تا 4ریشتر)  تا ساعت 6صبح روز بعد ازحادثه رخ داد.


بزرگ‌ترین پس لرزه با چهار و چهار دهم ریشتر در عمق 9 کیلومتری زمین  بندر کنگ در ساعت 20 و 48 دقیقه  و همچنین چهار و دودهم ریشتر در 8 کیلومتری زمین بندر خمیر در ساعت یک و49 دقیقه بامداد پنج‌شنبه  بود. بااینکه کانون زمین‌لرزه در غرب هرمزگان بود اما در مرکز استان  نیز به‌شدت احساس و موجب ترس و وحشت مردم شد.

این بلای طبیعی خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی در برنداشت.  مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان  بابیان اینکه در زمان حادثه به دستور استاندار هرمزگان تمامی اعضای ستاد بحران شهرستان‌های بندرعباس و  غرب استان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. برای بررسی و ارزیابی شرایط پنج تیم به منطقه زلزله‌زده اعزام شدند که سه تیم شهرستان بندرلنگه و ۲ تیم شهرستان قشم را موردبررسی قراردادند.

مهرداد حسن‌زاده بابیان اینکه  گزارشی مبنی بر خسارت ناشی از اعم از جانی، مالی دریافت نکردیم افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده در منطقه وسیع متأثر از این زمین‌لرزه در منطقه بندرکنگ و حوالی سایه خوش، خسارتی مشاهده نشد.

وی به ریزش کوه در محدوده پل غار و در پی آن انسداد رفت مسیر بندر خمیر به بندرلنگه ( ۱۰ کیلومتری غرب سایه خوش) اشاره‌ای داشت که با همکاری عوامل راهداری با تجهیزات کامل و پلیس‌راه آن منطقه بازگشایی شد. حسن‌زاده از قطعی سه‌ساعته برق برخی مناطق در بخش‌های مرکزی و مهران  و سایه خوش شهرستان بندرلنگه گفت: این قطعی برق با اعزام عوامل فنی اتفاقات برق و پایداری شرایط منطقه  رفع شد.


گفتنی است: تیم‌های واکنش سریع اورژانس ۱۱۵ به منطقه زلزله‌زده نیز در آن شب به منطقه اعزام شدند. به گفته دکتر حسین قاسمی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ،چهار تیم ارزیاب به منطقه زلزله‌زده کنخ، سایه خوش و قشم رفتند و منطقه را بررسی کردند.در زمان زلزله یک خانم ۳۵ ساله حین فرار در اثر سقوط بلوک بر روی پایش دچار خراشیدگی پا شده که توسط تیم های اورژانس ۱۱۵ دژگان در محل درمان سرپایی شد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها