مدیرعامل جامعه معلولان استان:

شورشی نیستیم، از افرادی سخن ‌می‌گوییم که در فقر مطلق هستند


نویسنده: صبح ساحل

مدیر عامل جامعه معلولان استان گفت: ما زیاده‌خواه یا گروه شورشی نیستیم؛ از جامعه و افرادی سخن ‌می‌گوییم که اگر زمانی از کم برخورداری آن‌ها می‌گفتیم امروز از فقر مطلق این جامعه می‌گوییم.

به گزارش صبح ساحل «محمد حسن استاد»، مدیر عامل جامعه معلولان استان هرمزگان در نشست با شورای شهر و شهرداری بندرعباس اظهار کرد: امیدوار بودیم هر دیدی یک بازدیدی داشته باشد؛ توقع می‌رفت شورای شهر انقلابی و جوان بازدیدی از جامعه معلولان استان انجام می‌دانند و توجه بیشتری به مطالبات معلولان داشتند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی در فصل سوم و در بخش حقوق ملت حقوق معلولین را به صراحت روشن کرده است، افزود: نمایندگان ملت نیز قانون حمایت از حقوق معلولین را متناسب با همین اصل تصویب کرده‌اند؛ در فصل دوم این قانون برای عدم اجرای قوانین و تعهدات پیگرد قانونی لحاظ شده است و اگر اعضای جامعه معلولین سهوا یا عمدا پیگیر جرایم و ترک فعل‌ها نمی‌شوند دلیل بر بی‌اطلاعی نیست بلکه اصل ما بر تعامل با شورا است.

مدیر عامل جامعه معلولان استان اضافه کرد: ما زیاده‌خواه یا گروه شورشی نیستیم؛ از جامعه و افرادی سخن ‌می‌گوییم که اگر زمانی از کم برخورداری آن‌ها می‌گفتیم امروز از فقر مطلق این جامعه می‌گوییم. در محله‌ای کار می‌کنم که آسیب‌های اجتماعی در آن بیداد می‌کند، اگر شورا قرار نیست به آن برسد پس چه کسی قرار است این موارد را حل و فصل کند.

استاد با بیان اینکه اصلاح ناوگان حمل و نقل عمومی در شورای چهارم، پنجم و ششم بارها مطرح شده است اما گویا گوش شنوایی یافت نمی‌شود، افزود: حمل و نقل شهری بندرعباس فشل، فلج و بی‌استفاده است. شهر بندرعباس برای تردد معلولین امن نیست. کدام یک از شما حاضر هستید بر روی ویلچر بنشینید و در شهر تردد کنید. سال گذشته یک پویش راه‌اندازی شد و از مسئولان درخواست کردیم به طور نمادین به روی ویلچر بنشیند که تنها دو تن از اعضای شورای شهر حضور یافتند. از شهردار بندرعباس خواهش می‌کنیم برای اصلاح ساختار حمل و نقل عمومی اقدام کنند. امروز نه فقط معلولین و سالمندان بلکه بانوان هم نمی‌توانند از ناوگان فعلی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: سند معتبری در دست است تحت عنوان قانون حمایت از معلولان، اما طی پنج سال گذشته هیچ یک از بندهای آن اجرایی نشده است و به این سوال باید مسئولان پاسخ دهند که چرا اینگونه بوده است.

مدیر عامل جامعه معلولان استان با انتقاد از عدم تحقق وعده سال گذشته شورای شهر در جهت تهیه 12 ویلچر برای معلولان گفت: امیدوارم اگر وعده‌ای داده می‌شود محقق شود؛ چنانچه ما واقعا به 12 ویلچری که پیش‌تر  وعده داده‌اند نیاز ضروری نداریم چرا که سالانه  تعداد زیادی ویلچر  توزیع می‌کنیم و این 12 ویلچر بیشتر وجهه نمادین داشت و ای کاش قبل از اینکه در جلسه امسال  مطرح می‌شد، خریداری و اهدا می‌کردید.

استاد افزود: سازمان بهزیستی استان و کشور طرحی به نام مثبت زندگی دارد؛ در سراسر کشور ۲ هزار و ۵۳۲ مرکز در این زمینه در حال فعالیت هستند. در استان هرمزگان قریب ۴۶ مرکز و در شهر بندرعباس ۱۱ مرکز وجود دارد. پیشنهاد دارم از این ظرفیت سازمان بهزیستی استفاده شود. مگر وظیفه شورای حل مسائل رفاهی، اجتماعی و فرهنگی جامعه نیست؟ چرا از ظرفیت‌های مراکز زندگی برای حل آسیب‌های اجتماعی در محلات استفاده نمی‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها