کارشناس هواشناسی:

فعالیت سامانه بارشی جدید از شنبه/ هرمزگان شاهد بارندگی خواهد بود



کارشناس هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید از روز شنبه شروع و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، کبری رفیعی گفت‌: سامانه بارشی  جدید از شنبه  شروع و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت و در این مدت شاهد بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و کولاک، کاهش محسوس دما، یخبندان و رخداد مه خواهیم بود .


 به گفته رفیعی مناطقی از جمله جنوب یزد، هرمزگان و شرق و جنوب شرق فارس، سیستان و بلوچستان شاهد بارش برف کولاک و یخبندان خواهند بود. 

او می‌گوید: لغزندگی و کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر بصورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال اُفت فشار گاز و احتمال اختلال در عملیات عمرانی  را شاهد خواهیم بود.


توصیه می شود در سفرهای برون شهری احتیاط کرده و تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر را همراه داشته باشند، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر  باید صورت گیرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها