مرد هرمزگانی پنج عضو ازخانواده اش را در رامسر کشت

20سال فرار از مجازات ناموس‌کشی



مرد جنایتکاری که  دستانش به خون خاله و دخترخاله‌هایش آغشته شده بود پس از 20 ساله زندگی با هویت‌های جعلی ، درسیریک دستگیر شد. این مرد جوان  هرمزگانی، در سال 81 با تعصبات کورکورانه قومی و قبیله‌ای با چاقو به جان زن 45 ساله و 3 دخترش می‌افتد. او با همکاری یکی از پسرخاله‌هایش ، به بهانه تفریح  قربانیان را به خانه ویلایی در رامسر می‌کشاند.نکته  دل‌خراش این ماجرا این است که  او حتی به دخترخاله باردارش که جنین 6 ماهه  در شکم داشت  نیز رحم نمی‌کند. او در بازجویی‌ها  به دلیل آنچه مسائل ناموسی می‌خواند اعتراف می‌کند که  با کشتن  آن‌ها لکه ننگی از دامان خانواده پاک‌کرده است. اما در بازجویی‌ها و تحقیقات پلیسی مشخص می‌شود  مقتولان که در محله دو هزار بندرعباس زندگی می‌کردند بی‌گناه بودند و قربانی سوءظن و تعصب بی‌جا.
   
ویلای خون‌آلود  
دریکی از روزهای بهمن‌ماه، صاحب ویلا  در رامسر پس از دریافت کلید از مستأجر برای سرکشی به محل موردنظر می‌رود  ناگهان چند متری مانده به  منزل بوی نامطبوعی به مشامش می‌رسد که با باز کردن درب  خانه،راز جنایت هولناکی فاش می‌شود.وی با اجساد خون‌آلود 4 نفر زن در بخش‌های از خانه  روبرو می‌شود.سراسیمه و هراسان  پلیس را در جریان این ماجرا قرار می‌دهد . دقایقی بعد، مأموران کلانتری خود را به محل حادثه می‌رسانند و با مشاهده اجساد خونین که با  ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده‌اند  مهر جنایت بر این پرونده می‌زنند و موضوع را به بازپرس کشیک جنایی اطلاع  می‌دهند.
 ساعتی بعد بازپرس همراه با تیم جنایی وارد عمل می‌شود و بررسی‌هایی را در این خصوص آغاز می‌کند.صاحب ویلا در میان حیرت و ناباوری در مواجه با چنین حادثه خونینی  در تحقیقات مقدماتی به کارگاهان  می‌گوید: « فرد 22 ساله‌ای اهل سیریک هرمزگان این خانه را برای چند روز اجاره کرده بود  و من امروز پس از تحویل کلید، برای سرکشی به خانه آماده بودم که با چنین حادثه‌ای روبرو شدم ، بعد هم با پلیس تماس گرفتم و از مأموران کمک خواستم».
   
از امارات تا رامسر 
کارآگاهان با صدور دستوری از سوی مقام قضایی به تحقیق ریزبینانه می‌پردازند و ابعاد مختلف این جنایت هولناک را در حالی موردبررسی های تخصصی قرار می‌دهند که مشخص می‌شود دو مرد همراه مقتولان بودند که هیچ اثری از آن‌ها نیست. فرضیه‌های متفاوت جنایی در حالی مورد کنکاش‌های تخصصی قرار می‌گیرد  که این حادثه نشان می‌دهد  عامل یا عاملان جنایت با مقتولان آشنایی داشته  و بنابراین فرضیه جنایت توسط  همراهان مقتولان  قوت می‌گیرد. کارگاهان پلیس  پس از حدود یک  سال  فعالیت گسترده شبانه‌روزی و اقدامات فنی و اطلاعاتی متوجه می‌شوند که  یکی از متهمان به امارات گریخته است . 
پلیس اینترپل این فرد که آرش نام دارد را در دبی دستگیر می‌کند و متهم به دادگاه مازندران منتقل می‌شود.با اظهارات آرش روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله تازه‌ای می‌شود.  
وی می‌گوید:» من و شاهرخ  پسرخاله‌ام،  ساکن امارات  هستیم  و حرف‌وحدیث‌های از خاله و دخترهایش شنیده بودیم ،به آن‌ها سوءظن داشتیم و تصمیم گرفتیم برای حفظ آبروی قبیله ، آن‌ها را به قتل برسانیم بدین‌وسیله با نقشه، به بندرعباس آمدیم و آن‌ها را به بهانه تفریح و گردش به رامسر بردیم.شوهرخاله و شوهر یکی از دخترخاله‌هایم  در این سفر حضور نداشتند،دریکی از روزها شاهرخ، خاله را به بهانه‌ای در خانه نگه داشت و من دخترخاله‌هایم را به بیرون بردم ، شاهرخ با چاقو خاله  را در همان خانه به قتل رساند و او را در نقطه‌ای از منزل مخفی کرد، ساعاتی بعد دخترخاله 25 ساله‌ام  که 6 ماهه  باردار بود به منزل فرستادم ، او از همه‌جا بی‌خبر
 به قتلگاه رفت و در آنجا کشته شد. دو دخترخاله 17 و 19 ساله‌ام نیز به همین شیوه و جداگانه به دست شاهرخ به قتل رسیدند و مدتی است که خبری از  او  ندارم».
   
قاتل ناموس
سال‌ها از این ماجرا می‌گذرد، تحقیقات برای یافتن قاتل همچنان ادامه می‌یابد  و ردی  از شاهرخ پیدا نمی‌شود ، شاکیان  در این مدت  برای پی گیری پرونده در شمال کشور در حال تردد هستند،  تا آنکه دو ماه قبل برحسب دستور دادگاه و بنا بر درخواست شاکیان،  پرونده به استان ارجاع می‌شود و به دست کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان هرمزگان قرار می‌گیرد.
 بنابراین کارآگاهان  با استفاده از امکانات و تجهیزات فنی به تحقیقات خود ادامه می‌دهند تا این‌که درنهایت محل حضور  قاتل  42 ساله  دریکی از روستاهای تابعه شهرستان سیریک زیر چتر اطلاعاتی کارآگاهان قرار می‌گیرد. پس  از جمع‌آوری اطلاعات و اسناد و مدارک محکمه‌پسند، مشخص می شودکه  شاهرخ  در این مدت  با هویت‌های جعلی  در کشورهای همسایه تردد داشته و هم‌اکنون به ایران بازگشت است و  در سیریک اقامت دارد. شبانگاه  10 آذرماه جاری کارآگاهان این جوان را در یک عملیات ضربتی و هدایت‌شده به دام می‌اندازند.
 شاهرخ  که ابتدا با خونسردی کامل خود را بی‌خبر از مرگ نشان می‌دهد اما با دیدن اسناد و مدارک انکارناپذیر و زیر بازجویی‌های فنی و تخصصی نمی‌توانست از چنگ سؤال‌های پلیسی بگریزد،درنهایت به قتل اعضای خانواده اعتراف می‌کند و راز قتل را فاش می‌سازد. وی می‌گوید  که بر اساس تعصبات قومی و قبیله‌ای، به خاله  و دخترخاله‌هایش  سوء‌ظن داشته و افکار بیهوده در ذهنش رخنه کرده بود  بدون اینکه آن‌ها  فرصت دفاع
 پیدا کنند، غافلگیرانه با سلاح سرد به  آن‌ها  حمله کرده و با  ریختن خون، به خیال خود لکه را از ناموس خود پاک‌کرده است ...
   
تشریح ماجرا 
فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خصوص این پرونده می‌گوید: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی استان در پی دریافت نامه واصله از دادگاه کیفری استان هرمزگان مبنی بر قتل 5 نفر ( یک مادر به همراه سه نفر دخترانش و یک جنین شش‌ماهه) در شهرستان رامسر در بهمن‌ماه سال 1381 و متواری شدن قاتل به خارج از کشور، موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار قراردادند. 
سردار غلامرضا جعفری  ادامه می‌دهد: در بررسی و تحقیقات اولیه  صورت گرفته مشخص شد، مادر مقتولین و دخترانش که مشکل اخلاقی داشتند و این موضوع حساسیت خانواده و اطرافیان را برانگیخته و بر آن داشته که درصدد قتل آنان برآیند که با طرح نقشه قتل با یکدیگر توافق کرده و آنان را جهت تفریح و گشت‌وگذار به شهرستان رامسر برده و در آنجا نقشه شوم و پلید خود را اجرایی کنند. 
وی اظهار می‌دارد:قاتل در شهرستان رامسر برای تکمیل نیت مجرمانه خود و انجام قتل با اجاره موقت یک‌منزل مسکونی، در روز دوم حضورشان در دو مرحله جداگانه با ضربات متعدد چاقو چهار نفر اعضای یک خانواده را به قتل رسانده و پس از مخفی کردن اجساد آنان از محل متواری و از کشور خارج‌شده بود که پس از بیست سال به شهرستان سیریک مراجعه کرده بود.
به گفته سردار جعفری ، به‌محض اطلاع مأموران از بازگشت متهم از خارج از کشور اکیپی از مأموران به محل اختفاء نامبرده دریکی از روستاهای تابعه شهرستان سیریک عزیمت و با تحقیقات گسترده میدانی و هماهنگی قضائی متهم را که با هویت جعلی تردد می‌کرد شناسایی و در یک عملیات ضربتی پلیسی دستگیر کردند.
این مقام ارشد انتظامی استان بابیان اینکه متهم در بازجویی‌های فنی به‌عمل‌آمده به قتل‌های انجام‌شده به دلیل تعصبات قومی و قبیله‌ای معترف و سایر عناصر دخیل در این قتل نیز شناسایی شدند، خاطرنشان می‌کند: قاتل دستگیرشده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با قرار مناسب جهت تحمل مجازات روانه زندان شد.
اسامی قاتل  و همدست وی مستعار است 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها