از ابتدای سال جاری تاکنون؛

ترانزیت بیش از 104 هزار خودرو از بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق/ بیش از 4 میلیون تن کالا در بنادر غرب هرمزگان صادر شد



مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 میلیون و 298 هزار و 879 تن انواع کالا صادر و بیش از 2 میلیون و 700 هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب این استان کاپوتاژ شده است.

به گزارش صبح ساحل، «مرتضی سالاری»، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، چهار میلیون و 298 هزار و 879 تن بود که از مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده که 2 میلیون و 34 هزار و 864 تن با افزایش 60 درصدی مربوط به صادرات غیرنفتی و 2 میلیون و 264 هزار و 15 تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان ادامه داد: در این مدت از مجموع عملیات انجام شده، 2 میلیون و 761 هزار و 541 تن فرآورده های نفتی و غیرنفتی با افزایش 15 درصدی به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابجا شد.

وی گفت: از مجموع کاپوتاژ انجام شده در بنادر غرب استان هرمزگان، یک میلیون و 99 هزار و 263 تن فرآورده غیرنفتی با 31 درصد افزایش و یک میلیون و 662 هزار و 278 تن فرآورده‌ نفتی با شش درصد افزایش روزهای پر رونقی را در این بخش تجربه کرد.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود به ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی در این بازه زمانی اشاره کرد و ادامه داد: طی این مدت حجم ترانزیت این کالاها (که عمده آن محموله خودرو بوده است) به 227 هزار 793 تن رسید که 12 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی گفت: طی دوره زمانی یاد شده ترانزیت بیش از 104 هزار و 656 خودرو با 21 درصد افزایش از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق انجام گرفت که این بندر توانست همچنان جایگاه نخست این بخش را در بین دیگر بنادر کشور به خود اختصاص دهد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اضافه کرد: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط یک هزار و 811 فروند شناور فلزی انجام گرفت که پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی توسط 17 هزار و 442  تریلی سوار‌ی کش و کامیون حمل خودرو به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و همچنین كشورهای آسیای میانه بارگیری شده است.

گفتنی است؛ بنادر غرب استان هرمزگان با پوشش بر 10 بندر تجاری و مسافری و همچنین نظارت بر ۴۶ سازه دریایی از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور را شامل می‌شود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها