در دیدار چهره به چهره رانندگان پایانه بار با رئیس کل دادگستری هرمزگان مطرح شد؛

تعیین قاضی ویژه حمل و نقل در استان


نویسنده: صبح ساحل

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به همراه دادستان بندرعباس و مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ضمن بازدید از پایانه بار بندرعباس، پای درد و دل رانندگان نشستند و به درخواست‌های آن‌ها پاسخ دادند. «مجتبی قهرمانی»، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و «عباس شرفی» مدیرکل راهداری استان در دیدار با رانندگان که بیش از چهار ساعت به طول انجامید از نزدیک مسائل و مشکلات بیش از ۱۰۰ راننده را مورد بررسی قراردادند. همچنین از قسمت‌های مختلف پایانه بار بندرعباس نیز بازدید شد. توجه به توزیع عادلانه بار، افزایش خدمات رفاهی، تامین امنیت جاده‌ها، بررسی دریافت پول‌های شبهه‌دار در روند تخلیه و بارگیری و رسیدگی به پرداخت به موقع کرایه بار از جمله موضوعاتی بود که رانندگان در این دیدار مطرح کردند. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز ضمن تاکید بر رسیدگی به وضعیت خدماتی و رفاهی رانندگان برای بهبود آن قول مساعد داد. لازم به ذکر است قهرمانی در این دیدار از تعیین قاضی ویژه حوزه حمل و نقل برای رسیدگی به امور این حوزه خبرداد.

     

این دیدار به پاس قدردانی از رانندگان است

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه سیاست‌های دستگاه قضایی این است که مسئولین قضایی بین مردم بروند و مشکلات آن‌ها را بشنوند و تا جایی که در حد اختیاراتشان است انتظارات مردم را برآورده کنند، افزود: استان هرمزگان شرایط خاص و ویژه‌ای در حوزه‌ی حمل و نقل دارد؛ بخش عمده‌ای از حمل و نقل کشور بردوش استان هرمزگان است، از همین جهت این استان به نسبت سایر استان‌ها شرایط را داراست.

قهرمانی با اشاره به ناکام ماندن فراخوان اعتصابات سراسری در کشور اضافه کرد: خوشبختانه هیچ اتفاق ناخوشایندی در این زمینه خصوصا در استان هرمزگان رخ نداد. در این سه روز فراخوان، 14 هزار و 614 بارنامه در استان هرمزگان صادر شد که نسبت به ماه قبل ۱۱ درصد نیز رشد داشته است. از لحاظ تناژ نیز در این سه روز 220 هزار تن بار از استان هرمزگان حمل شده است که ۷ درصد از لحاظ تناژ رشد داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه ما در دستگاه قضایی به حوزه حمل و نقل اهمیت ویژه‌ای داده‌ایم، گفت: تا جایی که توانستیم از باب حقوق عامه در بحث حمل و نقل ورود کردیم و اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: یک زمانی رانندگان برای توزیع بار ۱۰ تا ۱۵ روز معطل می‌شدند، الحمدالله در حال حاضر به ۴۸-24 ساعت رسیده است. در بحث صف‌های طولانی نیز که در اسکله و گلوگاه میرزایی بود موفقیت‌هایی حاصل شده است. همچنین در حوزه فساد و تخلفاتی که در انجمن‌ها بود، برخوردهای خوبی با شرکت‌های متخلف صورت گرفت.

قهرمانی تاکید کرد: به پاس قدردانی و همراهی با شما رانندگان، امروز را به دیدار چهره به چهره اختصاص دادیم. امروز ویژه رانندگان و حوزه حمل و نقل است و همه مسئولان برای شنیدن درخواست‌های شما در اینجا حاضر شده‌اند. شنیدن مسائل و مشکلات مردم از نزدیک، موضوعات را قابل لمس‌تر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از دادستان درخواست شد استقرار دائمی پزشک در بهداری پایانه بار را پیگیری کند، افزود: استقرار دستگاه ATM در پایانه از مطالبات رانندگان بود که بلافاصله پیگیری و محل جانمایی آن مشخص شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در خصوص اعلام بار بومی و غیر بومی گفت: برای بومی‌ها باید از باب مسئولیت‌های اجتماعی احترامی قائل بود، اما اگر این روزنه فساد شود هم به ضرر بومی‌ها و هم به ضرر غیر بومی‌ها است؛ ازهمین رو لیست مشمولین بومی و میزان بار آن‌ها بررسی خواهد شد.

بررسی تعیین سقف برای بارهای اعتباری از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

قهرمانی در پایان تضریح کرد: از دادستان بندرعباس درخواست دارم، تعیین قاضی ویژه حمل و نقل را مورد بررسی قرار دهد. استان هرمزگان، شاهراه ترانزیت کشور بوده و با سایر شهرستان‌ها متفاوت است از همین رو تعیین قاضی ویژه حمل و نقل برای رسیدگی به امور این حوزه لازم است.

       

رسیدگی به درخواست‌ رانندگان در اولویت قرار می‌گیرد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان ضمن تشکر از حضور رئیس دادگستری استان هرمزگان و دادستان بندرعباس گفت: جلسه بسیاری خوبی برگزار شد؛ رانندگان مسائل و مشکلاتی که داشتند را مطرح کردند. تمامی موضوعات به صورت مکتوب جهت بررسی و رسیدگی درج شده است.

شرفی افزود: بسیاری از موضوعات مطرح شده در دستورکار این اداره کل قرار داد و پیشرفت خوبی داشته است. موضوعاتی که در باب کرایه رانندگان، بارنامه‌های سوری و غیره وجود دارد در اسرع وقت در دستورکار قرار خواهد گرفت و حل و فصل خواهد شد.

وی از افزایش خدمات رفاهی به رانندگان در آینده نزدیک خبرداد و گفت: در خصوص اسکان، خوابگاه و سایر امکانات خدماتی-رفاهی به رانندگان و همچنین دریافت بدون تاخیر کرایه‌بار از شرکت‌های بزرگ این قول را می‌دهیم که موضعات سریعا مرتفع شود.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها