مدیرکل اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای هرمزگان با نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار کرد:

کارنامه درخشان حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان در اعتصابات اخیر


نویسنده: صبح ساحل

به مناسبت روز حمل‌ونقل، مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای هرمزگان، مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران ادارات زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی استان به همراه اعضای انجمن صنفی حمل‌ونقل و کالا بندرعباس با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه هرمزگان دیدار کردند.

به گزارش صبح ساحل، «عباس شرفی»، مدیرکل این اداره به همراه مدیران معاونین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با حجت‌الاسلام عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در استان دیدار و گفتگو کردند و در خصوص چالش‌ها و پیشرفت‌های حوزه حمل‌ونقل در استان هرمزگان باهم به تبادل‌نظر و بحث پرداختند.
عباس شرفی، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و همچنین شروع هفته حمل‌ونقل، رانندگان، راهداری، گفت: اعتباراتی به اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان، تخصیص داده‌شده و پروژه‌های خوبی در حوزه راه روستایی فعال هستند و به جد پیگیر و در تلاش هستیم که گرهی از مشکلات مردم استان هرمزگان را بازکنیم.

شرفی بابیان وظایف و اقدامات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در مقایسه با سال گذشته در بحث ترانزیت کالا در استان رشد ده‌درصدی داشته‌ایم که همین مسئله بسیار قابل‌توجه و قابل‌قبول است. وی تشریح کرد: «در همین مدت در بحث جابه‌جایی کالای اساسی در بنادر ترخیص شده بود، رشد قابل‌توجهی داشته‌ایم؛ زیرا با برنامه‌ریزی درست و همکاری که با صنوف حمل‌ونقل استان داشتیم، توانستیم مسئله حمل کالا را مدیریت کنیم. از سویی صنوف حمل‌ونقل کالا، علی‌رغم فشارها و تبلیغاتی که انجام شد؛ اما روند حمل‌ونقل و جذب کالا 11 درصد رشد داشته است». شرفی همچنین از افزایش 30 درصدی بهسازی راه‌ها و جاده‌های استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به سخنان بهروز گلپاگن، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کالا بندرعباس در همین جلسه، گفت: «شهرک حمل‌ونقل بندرعباس یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های تخصصی حمل‌ونقل کشور است و با توجه به این موضوع، ضرورت دارد اقدام بیشتری به‌منظور تکمیل زیرساخت‌ها و بخش‌های خدماتی و رفاهی در این مجموعه انجام شود تا بتوانیم امکانات و زیرساخت ناوگان حمل‌ونقل کالا را در هرمزگان تسهیل بخشیم».

عباس کمالی، مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای هماهنگی حمل‌ونقل استان هرمزگان گفت: هرمزگان به جهت موقعیت کم‌نظیر جغرافیایی و برخورداری از اکثر مدهای حمل‌ونقلی؛ جاده‌ای، ریلی، دریایی، هوایی و... بسیار حائز اهمیت بوده و همیشه از قدیم‌الایام به‌عنوان شاهراه عبوری کشور شناخته‌شده است. عباس کمالی در تشریح عملکرد ریلی بندر شهید رجایی در شش‌ماهه سال جاری افزود: طی این مدت ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۹۵۸ تن کالا از طریق حمل ریلی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است. وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ طبق ارزیابی و پایش عملکرد صورت گرفته از سوی سازمان ملی زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان موفق به کسب رتبه نخست درمجموع بخش‌های مدیریت زمین، مدیریت ساخت، مدیریت منابع و عملکرد کیفی در کشور شد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها