مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان عنوان کرد:

لزوم توجه به توسعه سند راهبردی استان برای مهار مشکلات حوزه حمل‌ونقل



مراسم تقدیر و بزرگداشت هفته حمل‌ونقل روز 29 آذرماه با حضور مشاور راهبردی ریاست سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای کالا بندرعباس و جمعی از مسئولان در بندرعباس برگزار شد. در این مراسم، «عباس کمالی»، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان از الزام چهار باند کردن مسیر بندرعباس به جاسک و میناب گفت و از رشد ده‌درصدی ترانزیت جاده‌ای استان خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، «عباس کمالی»، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در مراسم و تشکر از کارکنان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به مناسبت هفته حمل‌ونقل و رانندگان گفت: «از رانندگان و حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی تشکر می‌کنم که حتی باوجود تحریم‌های ظالمانه، توانستند رشد نسبی رضایت‌بخشی را کسب کنند». وی افزود: «استان هرمزگان در حمل‌ونقل دریایی ۵۶.۶ درصد، ترانزیت ۱ درصد و در جاده‌ای بالای ۱۰ درصد رشد داشته است. همچنین در حوزه ریلی و جابجایی مسافر، رشد ۷۳ درصدی و بارگیری ۴ درصدی به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته رشد داشته‌اند». کمالی از کاهش تعداد پروازهای ورودی و خروجی مسافر در استان خبر داد و گفت: «در حوزه پروازهای ورودی و خروجی بار و کالاها، افزایش 3 درصدی را شاهد بوده‌ایم». وی ادامه داد: «با توجه به تورم، مشکلات بیش‌ازپیش در حوزه حمل‌ونقل وجود دارد؛ لذا توسعه سند راهبردی در هرمزگان نیازمند توجه بیشتر است و باید مکرراً به این موضوع اهمیت داده شود. از طرفی خوشبختانه توسعه سواحل مکران، رشد شتابانی دارد و ظرف 5 الی 4 سال آینده شاهد رشد قابل‌ملاحظه‌ای خواهیم بود». کمالی توصیه کرد: «اتصال ریل هرمزگان به سیستان و بلوچستان باید برای رشد حمل‌ونقل و اقتصاد کشور انجام شود که در حال حاضر کارشناسان مطالعاتی در این زمینه انجام می‌دهند». مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان در پایان افزود: «توجه به چهار باندِ کردن مسیر بندرعباس به جاسک و میناب باید در دستور کار قرار گیرد. همچنین برای حرکت در مسیر هموار رشد و توسعه صنایع و بندرها هرمزگان، باید در مسیرهای تردد اعم از جاده‌ای، دریایی و هوایی { مانند توسعه باند فرودگاه‌های هرمزگان} توجه ای بیش‌ازپیش کرد».

«عباس شرفی»، مدیرکل راهداری هرمزگان گفت: «اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان از یک شرایط خاص و منحصربه‌فردی برخوردار است. سالانه قریب به 25 میلیون تن از بنادر استان به نقاط مختلف کشور حمل می‌شود. 5 درصد حمل‌ونقل کشور را به استان اختصاص‌یافته؛ اما با توسعه بنادر و ترانزیت هرمزگان امید است».

مدیرکل راهداری هرمزگان افزود: «این آمار بایستی افزایش بیش‌ازپیش داشته باشد و در حال حاضر، از استان هرمزگان به 5 مرز از 27 مرزی که در اطراف کشور قرار دارد، ترانزیت انجام می‌شود که با توجه به مراوداتی که با کشورهای آسیای میانه دارد، روند توسعه و دسترسی به خلیج‌فارس قرار است اتفاق بیافتد».

 

«منصور آرامی»، نماینده مردم هرمزگان ضمن تبریک هفته حمل‌ونقل به قشر حمل‌ونقل استان گفت: عرصه و حوزه حمل‌ونقل یکی از بخش‌های کلیدی هر کشوری است که رشد و توسعهٔ هر کشور مبنی و موردتوجه بخش حمل‌ونقل آن کشور است. کشور ایران نیز دارای موقعیت‌های مطلوبی در بحث‌های جغرافیایی، استراتژیکی، اقتصادی و جمعیت است، بنابراین اگر بخواهیم در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و معدن و امنیت پیشرفت کنیم، باید نگاه ویژه‌ای به حمل‌ونقل اعم از دریایی، ریلی، زمینی و هوایی داشته شود.

آرامی با تأکید بر زحمات قشر حمل‌ونقل، چه در بخش خصوصی و چه در سازمان حمل‌ونقل، گفت: «استان هرمزگان، قطب حمل‌ونقل به شمار می‌رود؛ اما همچنان در حوزهٔ راه، مشکلاتی وجود دارد. برای امنیت و پیشرفت کشور ناچار هستیم که آزادراهی در نوار ساحلی داشته باشیم. از طرفی؛ کریدور شرق به غرب هرمزگان، وضعیت نابسامانی دارد که ملزم به نگاه ویژه‌تری است؛ بنابراین باید مسئولان تلاش کنند تا همان‌طور که هرمزگان، قطب حمل‌ونقل کشور است به قطب راه کشور نیز تبدیل شود».

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها