بررسی رخدادهای لرزه‌ای کشور در هفته گذشته؛

هرمزگان با ۵ زلزله لرزید/ ثبت زلزله ۳.۵ ریشتری در همدان



در هفته گذشته استان کرمانشاه با ۴ زلزله و استان هرمزگان با ۵ زمین لرزه لرزید، ضمن آنکه گیان استان همدان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ را تجربه کرد.

 

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، در هفته گذشته بشرویه استان خراسان جنوبی با دو زلزله به بزرگای ۳.۲ لرزید، ضمن آنکه در استان کرمانشاه نیز زلزله‌هایی به بزرگای ۲.۹ و ۳.۴ در قصر شیرین، ۳.۵ در تازه‌آباد و ۳.۴ در سرپل ذهاب رخ داد.

زلزله‌های استان هرمزگان نیز شامل بندر خمیر زلزله ۳.۲، بندر چارک دو زلزله ۳.۳ و ۲.۹، فین زلزله ۳.۲ و رویدر زلزله ۲.۹ بوده است.

گیان استان همدان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ را تجربه کرد. جزئیات زمینلرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

 

شنبه ۲۶ آذر

در بندر چارک استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۹ کیلومتری بندر چارک، ۴۰ کیلومتری جزیره کیش و ۴۹ کیلومتری جناح این استان بوده است. زلزله ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

در قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله ۲.۹ رخ داد.

در گیان استان همدان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۶ کیلومتری گیان، ۸ کیلومتری برزول و ۹ کیلومتری نهاوند این استان گزارش شد.

 

یکشنبه ۲۷ آذر

بشرویه استان خراسان جنوبی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۵ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای ۲۸ در کیلومتری بشرویه، ۳۲ کیلومتری ارسک و ۳۹ کیلومتری طبس این استان بوده است. زلزله ۲.۶ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

در خوی استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۵، در شهداد استان کرمان زلزله ۲.۵، در اندیمشک استان خوزستان زلزله ۲.۵ و در فراشبند استان فارس زلزله ۲.۷ رخ داد.

تازه آباد استان کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۱ کیلومتری تازه آباد، ۲۹ کیلومتری جوانرود و ۲۹ کیلومتری کوزران این استان به ثبت رسید.

در حسینیه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز آن در ۲۲ کیلومتری حسینیه، ۳۵ کیلومتری اندیمشک و ۴۳ کیلومتری دزفول این استان بوده است.

 

دوشنبه ۲۸ آذر

موچش استان کردستان زلزله ۲.۷، سفیدسنگ استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹، خانوک استان کرمان زلزله ۲.۷ و هجدک استان کرمان زلزله ۲.۸ را تجربه کردند.

 

سه‌شنبه ۲۹ آذر

در ترکیه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ رخ داد که رومرکز آن در ۶۲ کیلومتری سیه‌چشمه استان آذربایجان غربی بوده است.

 

چهارشنبه ۳۰ دی

سرخه استان سمنان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۲۱ کیلومتری زمین را تجربه کرد و کانون آن در ۵۹ کیلومتری سرخه، ۶۳ کیلومتری سمنان و ۷۸ کیلومتری مهدی شهر این استان ذکر شده است.

بشرویه استان خراسان جنوبی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ لرزید. عمق این زلزله در ۱۰ کیلومتری زمین و کانون آن در ۲۹ کیلومتری بشرویه، ۳۶ کیلومتری ارسک و ۴۵ کیلومتری طبس این استان گزارش شد. زلزله ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بوده است.

در نودان استان فارس زلزله ۲.۷، در قروه درجزین استان همدان زلزله ۲.۵ و در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

خور استان اصفهان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۵ لرزید. عمق این زلزله در ۱۰ کیلومتری زمین و کانون رومرکز آن در ۴۲ کیلومتری خور، ۴۶ کیلومتری فرخی و ۵۵ کیلومتری چوپانان این استان بوده است.

راور استان کرمان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۲.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۵۷ کیلومتری راور، ۹۲ کیلومتری هجدک استان کرمان و ۹۵ کیلومتری نایبند استان خراسان جنوبی گزارش شد. 

 

پنج شنبه اول دی

در شرفخانه استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵، در فردوس استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵ و در رویدر استان هرمزگان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۹ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۹ کیلومتری قصر شیرین و ۲۶ کیلومتری ازگله این استان گزارش شد.

فین استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۲۵ کیلومتری فین، ۴۲ کیلومتری فارغان و ۴۵ کیلومتری قلعه قاضی این استان گزارش شد.

دوزه استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۱ کیلومتری زمین را تجربه کرد که کانون آن در ۲۲ کیلومتری دوزه، ۲۳ کیلومتری قیر و ۲۶ کیلومتری افزر این استان بوده است.

در شنبه استان بوشهر زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۴ کیلومتری زمین به ثبت رسید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳۰ کیلومتری شنبه، ۳۶ کیلومتری بوشکان استان بوشهر و ۳۱ کیلومتری فراشبند استان فارس گزارش شد.

بندر خمیر استان هرمزگان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد که کانون آن در ۲۶ کیلومتری بندر خمیر، ۳۴ کیلومتری رویدر و ۴۰ کیلومتری لافت این استان گزارش شد.

 

جمعه ۲ دی

در گرگان استان گلستان زلزله ۲.۶ رخ داد.

قصرشیرین استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۴ کیلومتری قصر شیرین و ۳۲ کیلومتری سرپل ذهاب این استان بوده است.

سنخواست استان خراسان شمالی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین را تجربه کرد که کانون آن در ۹ کیلومتری سنخواست، ۱۹ کیلومتری شوقان و ۳۸ کیلومتری قاضی در این استان بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها