وقوع سیل در ۳۸ روستای سیستان و بلوچستان؛ امدادرسانی به ۳۷۹ خانواده



مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سیستان‌وبلوچستان از وقوع سیل در ۳۸ روستای این استان وامدادرسانی به ۳۷۹ خانواده خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «علیرضا میربهاءالدین»، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سیستان‌وبلوچستان با اشاره به بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۸ روستا، درباره امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده از هفتم تا صبح دهم دی‌ماه، گفت: باتوجه به بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل ۳۸ روستا و ۶ شهرستان شامل چابهار، کنارک، سرباز، فنوج، نیکشهر و ایرانشهر در جنوب استان دچار سیل و آبگرفتگی شدند.

وی ادامه داد: در سه روز گذشته، ۳۳۵ نفر نجاتگر و پرسنل در قالب ۶۸ تیم عملیاتی و ۴۵ خودروی عملیاتی خدمات امدادرسانی به آسیب‌دیدگان را برعهده داشتند.

میربهاء‌الدین با اشاره به اینکه ۱۳۸۰ نفر متاثر از جاری شدن سیل بودند، اضافه کرد: ۳۷۹ خانواده متاثر از سیل شدند که خانه ۷۴ خانواده بر اثر جاری شدن سیل تخریب شد، بنابراین ۳۰۹ نفر از آسیب‌دیدگان در چادرهای هلال‌احمر اسکان و ۱۲ نفر نیز از سیل نجات یافتند.

وی عنوان کرد: در این مدت ۵۷ دستگاه چادر امدادی، ۲۸۵ تخته موکت، ۴۲۹ تخته پتو، ۳۵۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۵۰ بسته غذایی یک ماهه، ۱۹۰ کیلوگرم برنج، ۹۸۹ کیلوگرم نایلون و ۲۸۸ قوطی کنسرجات، والور، قندوشکر و ست بهداشتی بین آسیب‌دیدگان توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سیستان‌وبلوچستان همچنین گفت: عملیات امدادرسانی به افرادآسیب‌دیده با وجود پایدار شدن شرایط جوی ادامه دارد و نیروهای امدادی در صورت حادثه در حالت آماده‌‎باش قرار دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها