منابع طبیعی استان :

سیل و خشکسالی مهمان همیشگی هرمزگان است



مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان گفت: مدیریت آب‌های سطحی در عرصه بسیار مهم بوده و نقش اثرگذار در کشاورزی اراضی پایین دست دارد. سیل و خشکسالی مهمان همیشگی هرمزگان است.

    

به گزارش صبح ساحل،  سید محمد نور موسوی بیان داشت: باتوجه به حساسیت و شکننده بودن اقلیم هرمزگان کارهای آبخیزداری خوبی جهت محافظت از آب و خاک و توسعه پوشش گیاهی صورت گرفته است.

وی افزود: در بحث حفاظت از انفال اسناد کاداستر ۹۹ درصد استان صادر شده و همواره در حفظ و صیانت از انفال کوشا هستیم، هنچنین در رفع تداخلات بسیار پیشرو بوده بطوریکه موجب شده حجم پرونده‌های ورودی به شعبه ویژه کاهش یابد.

موسوی بیان کرد: در حوزه تخصیص بیش از ۵ هزار هکتار در سال جاری تخصیص داده شده است و بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل خلیج عمانی در استان داریم اعم از مانگروها، جگین و گابریک با گونه‌های بومی غالب اکاسیاها و کهور ایرانی و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل ایران تورانی با ۵۱۰۰۰ هکتار مساحت و جنگل‌های دست کاشت در سراسر استان داریم که جلوی ورود ریزگردها را گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تصریح کرد: در راستای نهضت جهادی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال در استان هم ۵۰۰ هزار اصله نهال حرا امسال تولید و کاشت می‌شود، همچنین بیش از ۵۰۰ هزار اصله سایر گونه‌ها تولید و کاشت می‌شود.

وی با بیان اینکه جهت ۲۵ درصد سهم توسعه فضای سبز صنایع استان در حال پیگیری هستیم، عنوان کرد: سامانه دادگستری سپاس هرگونه تغییر در عرصه را سریع گزارش می‌دهد و مردم، تشکل‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت هم پای کار هستند و در گزارش دهی اول هستند.

موسوی اظهار کرد: در بحث تثبیت ماسه‌های روان کارهای خوبی انجام شده است و احیای اراضی صورت گرفته است. مدیریت آب‌های سطحی در عرصه بسیار مهم بوده و نقش اثرگذاری در کشاورزی اراضی پایین دست دارد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۸ هزار سازه آبخیزداری دراستان احداث شده که حدود ۶ هزار سازه با مشارکت مردم در استان ساخته شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اجرای عملیات آبخیزداری در بالادست اراضی کشاورزی چاه‌ها و قنوات همچنین سرشاخه‌های شیرین رودخانه‌های شور هدف گذاری و اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در پایان تاکید کرد: اولین تشکل مجمع خیرین در هرمزگان تشکیل شده و صندوق حمایت از منابع طبیعی با تصویب ۴۰ میلیارد ریال کمک‌های فنی و اعتباری بیشترین اعتبار در سطح کشور را دارد و تسهیلات خوبی ارائه داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها