اتحادیه بارفروشان:

بازار پیاز طی ۲۰ روز آینده متعادل می شود



رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: با عرضه پیاز بندرعباس طی ۲۰ روز آینده پیش بینی می‌شود که بازار به تعادل برسد.
       
به گزارش صبح ساحل، مصطفی دارایی نژاد گفت: از اوایل مهر بارها هشدار دادیم که صادرات بی رویه به هندوستان، پاکستان و عراق عامل اصلی نوسان قیمت پیاز است.

به گفته او، در اوایل مهر قیمت هرکیلو پیاز در میدان مرکزی ۷ هزارتومان بود که متاسفانه هم اکنون به دلیل صادرات بی رویه ۳ برابر افزایش داشته است.

دارایی نژاد توقف مقطعی صادرات را راهکار اساسی کنترل بازار پیاز اعلام کرد و گفت: با توجه به دپو و احتکار پیاز و صادرات بی رویه، قیمت پیاز دچار نوسان شد که حال مسئولان با توقف ۲ هفته ای صادرات و ورود تعزیرات، بازار به تعادل می رسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی ادامه داد: هم اکنون عرضه پیاز نو از جیرفت درحال انجام است و پیازهای بناب، زنجان و کرمانشاه انباری است که بدلیل آنکه ۷۰ درصد انبارها خالی است، پیاز جیرفت جوابگوی نیاز بازار را نمی دهد.

به گفته او، هم اکنون ۴۰ هزارتن پیاز در انبارهای اصفهان دپوست و به عبارت دیگر احتکار شده است تا بتوانند قیمت پیاز در بازار را تعیین کنند، درحالی که با ورود تعزیرات و عرضه پیازهای دپو شده قیمت به ۱۲ هزارتومان کاهش می یابد.

دارایی نژاد قیمت کنونی هرکیلو پیاز در میدان را ۱۷ تا ۲۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: بنابر بررسی های صورت گرفته قیمت هرکیلو پیاز در خرده فروشی ها به ۳۰ هزارتومان رسیده است، همواره پیش بینی می شود که طی ۲۰ روز آینده با عرضه پیاز بندرعباس، بازار متعادل شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها