وزیر علوم:

مردم قطع اینترنت در زمان کنکور را می‌پذیرند!



وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قطع اینترنت در حوزه برگزاری کنکور یکی از راه‌حل‌های موجود است. مطمئن هستم که مردم قطع اینترنت را می‌پذیرند، چرا که سرنوشت فرزندانمان در گرو کنکور است. با توجه به تعداد زیاد داوطلبان، مردم با سعه صدر در زمان برگزاری آزمون سراسری با ما همکاری لازم را خواهند داشت.

 

به گزارش صبح ساحل و یه نوشته ایسنا، محمدعلی زلفی گل در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور در جمع خبرنگاران گفت: می‌خواهیم با نظارت بیشتر یک محیط امن برای برگزاری کنکور فراهم کنیم تا داوطلبان با نظارت بیشتر در حوزه کنکور، در کمال آرامش و آسایش به رقابت علمی بپردازند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: یک راه حل دیگر این است که از تجهیزات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های امتحانی استفاده و تلاش کنیم تا داوطلبان در یک شرایط امن در آزمون سراسری شرکت کنند.

 

گفتنی است که روز گذشته، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: قصد داریم با همکاری وزارت ارتباطات در زمان برگزاری کنکور در کل کشور اینترنت را قطع کنیم.   

وی درباره قطع اینترنت در ساعات برگزاری کنکور گفت: سال گذشته اینترنت به صورت نقطه ای قطع شده بود اما از آنتن های دیگر توانسته بودند، آنتن بگیرند؛ چرا که اگر یک آنتنی در یک منطقه ای قطع باشد در همان منطقه این امکان وجود دارد که از آنتنی که کمی دورتر است، خط را بگیرید. بنابراین ما قصد داریم در زمان برگزاری کنکور در کل کشور اینترنت را قطع کنیم.

 

پس از آن، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای درباره ادعای قطع اینترنت در روز برگزاری کنکور تأکید کرد: «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اساس موضوع نشر خبر قطع اینترنت را به دلایلی چون برگزاری کنکور سراسری تکذیب می‌کند و تاکنون در این‌ارتباط نه چیزی تصویب و نه ابلاغ شده است.»

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در پاسخ به سوال مجری که به نظر می رسد این روش منطقی نباشد و وزارت ارتباطات در این خصوص باید اظهار نظر کند و مسئولیت دارد، گفت: وزارت ارتباطات مسئولیت فنی این موضوع را برعهده دارد اما برای چند ساعت می ارزد که اینترنت به صورت سراسری قطع شود، چرا که سرنوشت داوطلبان در آن ساعت ها رقم می خورد.

در این اطلاعیه آمده است: «متأسفانه هر از چند گاهی برخی از مقامات غیرمسئول اظهاراتی را مطرح می‌کنند که خارج از چارچوب وظایف و اختیارات آن‌هاست. پیش‌تر نیز چنین شایعاتی مبنی بر قطع اینترنت در روز سوم دی مطرح شده بود که اکنون بر بی‌پایه و بی‌اساس بودن آن بر همگان مشخص‌شده است. ضمن اینکه نشر چنین اظهارات غیرمسئولانه و خارج از چارچوب اختیارات و مأموریت‌های سازمان‌های مختلف باعث ضربه به امنیت روحی و روانی مردم و کاربران محسوب می‌شود".

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیرو موضوع مطرح شده از سوی یکی از مسئولان در ارتباط با قطع اینترنت در روز برگزاری کنکور اعلام کرده است: "پرواضح است که سرویس اینترنت از ضروریات زندگی روزمره مردم است و وزارت ارتباطات مأموریت برقراری ارتباط پایدار و باکیفیت را برعهده دارد و همواره می‌کوشد که از حقوق مردم در دسترسی به ارتباطات سریع، امن و ارزان حمایت و حفاظت کند؛ بنابراین جز در موارد خاصی که آن‌هم توسط مراجع قانونی، تصمیم‌گیری می‌شود، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌هیچ‌عنوان حفظ پایداری و کیفیت ارتباط مردم را قربانی خواسته‌های غیرمنطقی نمی‌کند.
ضمن اینکه نشر چنین اظهارات غیرمسئولانه و خارج از چارچوب اختیارات و مأموریت‌های سازمان‌های مختلف باعث ضربه به امنیت روحی و روانی مردم و کاربران می‌شود».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها