مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس:

۱۵ روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند



مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: ۱۵ روستای فارس با یک هزار و ۲۵۰ خانوار و چهار هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه متصل شدند.

به گزارش صبح ساحل، «حمید سلیمان پور»، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس روز یکشنبه با بیان اینکه زمینه دسترسی این روستاها به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت سیار با احداث پنج سایت جدید و ارتقاء سه سایت موجود فراهم شده است، گفت: روستاهای خلجی، کناردان، قرداش آباد و مایینک شهرستان فراشبند، روستاهای قاسم آباد، ساغویه و قلات شهرستان سرچهان و روستای علی آباد دوتو از توابع شهرستان کازرون با ۴۹۰ خانوار و یک هزار و ۷۰۰ نفر توسط شرکت ایرانسل و از طریق احداث چهار سایت جدید به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی اضافه کرد: همراه اول نیز از طریق احداث یک سایت جدید و ارتقاء سه سایت موجود، روستاهای برم جمال و قلاتک از توابع شهرستان ممسنی، روستاهای سرخ آباد، چهارقلات و کناره از توابع شهرستان ارسنجان و روستاهای بادامه و سنگ چارک از توابع شهرستان داراب با ۷۶۰ خانوار و ۲ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت توسط را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: برای اجرای این طرح ها ۱۹۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه شده است.


سلیمان پور افزود: اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات در جهت تحقق دسترسی همگانی به ارتباطات دیجیتال در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم استان، رونق اقتصادی و تسهیل زندگی مردم انجام شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها