کاشت ۱۸۰۰ نهال حرا در قشم



رویداد نهال‌کاری سر زور زوما در بندر تاریخی گوران، از سوی شرکت تعاونی توسعه روستایی گوران و با مشارکت مدیریت‌های ژئوپارک جهانی قشم، محیط‌زیست، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم و همراهی فعالان گردشگری و محیط زیستی برگزار شد.

به گزازش صبح ساحل، مدیر ژئوپارک جهانی قشم با اعلام این خبر گفت: هدف از برپایی این رویداد، کمک به حفظ و احیای درختان حرا به‌منظور دستیابی به مفاهیم و استاندارد‌های شبکه ژئوپارک‌های جهانی یونسکو از طریق آموزش، احیای دانش بومی و مشارکت جامعه محلی در ذخیره گاه زیست کره حرا است.

وی ضمن تقدیر از همکاری و حضور اعضای کمیسیون ملی یونسکو و ایکوم ایران افزود: مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عامل در این برنامه، مشارکت گسترده جامعه محلی و به‌ویژه کودکان روستا‌ها و شهر‌های جزیره است.

این رویداد با سخنرانی علی پوزن، مدیر عامل شرکت تعاونی گوران، سید محمد داخته، مدیر محیط زیست، سجاد اشگرف، مدیر ژئوپارک جهانی قشم، عبدالرضا دشتی زاده، رییس اداره میراث فرهنگی و میر سید احمد محیط طباطبایی، دبیرکمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم) و جمعی از مسوولان، اهدا جوایز و لوح‌های تقدیر به کودکان همیار در برنامه، مراسم کاشت ۱۸۰۰ نهال حرا و در پایان تجلیل از همیاران ژئوپارک و فعالان گردشگری و محیط زیستی جزیره، همراه بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها