در نمایشگاه دانش بنیان، فناور و اکوسیستم نوآوری هرمزگان صورت گرفت؛

نمایش توانمندی‌های دانش بنیان فولاد کاوه جنوب کیش



شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در سومین نمایشگاه تخصصی محصولات دانش بنیان، فناور و اکوسیستم نوآوری استان هرمزگان حضور یافت.

به گزارش صبح ساحل، این رویداد از 24 دی‌ماه آغاز و تا 28 دی ماه 1401 در محل نمایشگاه بین ­المللی بندرعباس ادامه خواهد داشت. دانشجویان، دانش ­پژوهان و شرکت­ های دانش بنیان و تولیدی با حضور در این رویداد به بحث و تبادل نظر در خصوص توسعه همه جانبه و تسهیل ارتباط دانشگاه، صنعت و شرکت­ های دانش بنیان از طریق پارک علم و فناوری استان هرمزگان پرداختند.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نیز در این رویداد از توسعه سامانه نمایشگاه مجازی بومی سازی خود رونمایی کرد. این سامانه همسو با سیاست­‌های اقتصاد مقاومتی و با هدف ایجاد دانش فنی جهت ساخت داخلی قطعات و تجهیزات، شناسایی و ارزیابی سازندگان توانمند داخلی و همچنین پیش ­بینی و رفع نیازهای سازمان در زمینه بومی ­سازی قطعات، راه­ اندازی گردیده و علاقمندان می­ توانند با بازدید از این نمایشگاه مجازی از قطعاتی که بر اساس نیاز شرکت در این سامانه به همراه اطلاعات فنی بارگذاری شده، بازدید و در صورت توانمندی از طریق فرمی که در صفحات ویژه هر قطعه لحاظ شده؛ نسبت به اعلام آمادگی ساخت اقدام نمایند. سازندگان از این طریق می ­توانند پس از ارزیابی فنی در لیست تامین­ کنندگان این شرکت قرار گرفته و همکاری خود را در زمینه ساخت و بومی ­سازی با شرکت آغاز نمایند.

در این راستا تاکنون بیش از 2600 کد کالا بومی ­سازی و ساخت و همچنین شناسنامه بیش از 2500 کد کالا و دیتاشیت بیش از 2 هزار کد کالا در حوزه برق و مکانیک تهیه و نقشه بیش از 7 هزار و 200 قطعه نیز در راستای مهندسی معکوس بازطراحی شده است.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در راستای مدیریت دانش در حوزه مهندسی، ساخت و بومی ­سازی اقدام به برگزاری 4 کارگاه با موضوعات؛ آشنایی با ولوهای صنعتی، طراحی و بهینه ­سازی گاید راهنمای حرکت طولی جرثقیل، مهندسی سطح (پوشش ­دهی فسفاته) و تحلیل ترمومکانیک تاندیش ریخته­ گری با استفاده از نرم ­افزار آباکوس توسط کارشناس و مهندسین جوان بومی خود ارائه نمود که محتوای تمامی این کارگاه ­ها طی سال جاری به عنوان مقالات علمی در سمپوزیوم ­های معتبر صنعت فولاد قبول و ارائه شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها