دفترچه‌های سوال گروه آزمایشی علوم‌تجربی منتشر شد



سازمان سنجش آموزش کشور، دفترچه‌های گروه آزمایشی علوم‌تجربی را در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲، منتشر کرد.

به گزارش صبح ساحل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش،گروه آزمایشی علوم تجربی که بیشترین تعداد داوطلب را در آزمون سراسری دارد، در مجموع ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ نفر با نسبت ۶۵ درصد زن و ۳۵ درصد مرد امروز صبح (پنجشنبه، ۲۹ دی) با یکدیگر به رقابت پرداختند.

دفترچه‌های سوال گروه آزمایشی علوم‌تجربی منتشر شد

داوطلبان گروه آزمایشی علوم‌تجربی ۳ دفترچه سوال با ۳ پاسخنامه جداگانه داشتند البته داوطلبانی که بهیاری را انتخاب کرده‌ بودند باید به سوالات دفترچه چهارم نیز پاسخ می دادند. دفترچه شماره یک شامل ۴۵ سوال زیست‌شناسی است که داوطلبان باید در مدت‌زمان ۴۵ دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

دفترچه شماره ۲، شامل ۳۰ سوال فیزیک و ۳۵ پرسش شیمی و مدت زمان برای پاسخ به این پرسش‌ها ۷۵ دقیقه بود. دفترچه شماره ۳ گروه آزمایشی علوم‌تجربی شامل ۴۵ سوال می‌شد که متعلق به دروس ریاضی و زمین‌شناسی بود؛ تعداد تفکیک شده این سوالات به ترتیب ۳۰ و ۱۵ مورد بود. داوطلبان برای پاسخ به این سوال‌ها، ۶۰ دقیقه فرصت داشتند. در مجموع داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی ۱۸۰ دقیقه برای پاسخ به ۱۵۵ سوال وقت داشتند.

علاقه‌مندان برای دریافت این سوالات به پایگاه سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرایند آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح امروز (پنجشنبه، ۲۹ دی) آغاز شد و تا عصر فردا (جمعه ۳۰ دی) ادامه خواهد داشت. در این آزمون تعداد ۹۱۵ هزار و ۱۵۱ داوطلب نام‌نویسی کرده‌اند و با احتساب آنکه برخی داوطلبان در رشته‌های زبان و هنر نیز علاوه بر گروه آزمایشی علوم تجربی، ریاضی و فنی و علوم انسانی شرکت می‌کنند، در مجموع ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر در این دو روز سر جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ حاضر می شوند.

در اولین روز آزمون سراسری ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی با نسبت ۶۵ درصد زن و ۳۵ درصد مرد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. گروه آزمایشی علوم تجربی بیشترین تعداد داوطلب را در آزمون سراسری دارد.

همچنین داوطلبان گروه زبان‌های خارجی عصر امروز پنجشنبه در آزمون ورود به دانشگاه‌ها شرکت می‌کنند. این آزمون ساعت ۱۴:۳۰ آغاز می‌شود. آزمون گروه آزمایشی ریاضی‌فیزیک و علوم‌انسانی نیز ساعت هشت صبح جمعه ۳۰ دی آغاز می‌شود و داوطلبان گروه هنر ساعت ۱۴:۳۰ همان روز رقابت خود را آغاز خواهند کرد.

بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور، گروه علوم انسانی دومین گروه از نظر تعداد داوطلب است. ۳۰۹ هزار و ۲۱۹ نفر با نسبت ۶۱ درصد زن و ۳۹ درصد مرد در این گروه آزمایشی با یکدیگر به رقابت می پردازند. گروه علوم ریاضی با ۱۲۰ هزار و ۹۵ داوطلب کمترین داوطلب را بین سه گروه آزمایشی اصلی دارد که ۳۵ درصد داوطلبان را زنان و ۶۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

در دو گروه شناور هنر و زبان‌های خارجی نیز به ترتیب ۳۹ هزار و ۵۵ داوطلب و ۵۸ هزار و ۵۱۴ داوطلب در آزمون سراسری شرکت می‌کنند. به طور کلی، تعداد داوطلبان زن و مرد در نوبت اول ‌آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نسبت ۶۰ به ۴۰ دارد.

با توجه به ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) توسط آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهوری در ۲۵ تیر ۱۴۰۱، آزمون سراسری از سال ۱۴۰۲ با تغییراتی برگزار خواهد شد.

بر اساس این مصوبه دروس عمومی از آزمون سراسری حذف شده و آزمون اختصاصی شامل دروس اختصاصی پنج گروه آزمایشی دو بار در سال برگزار می شود و نتایج آن به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت. پذیرش در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، مرداد انجام می‌شود و اگر داوطلبی مایل به پذیرش نبود، می‌تواند در آزمون سال آینده شرکت کرده یا از نتایج آزمون برای پذیرش در سال بعد استفاده کند.

همچنین در آزمون سال ۱۴۰۲ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال دوازدهم ۴۰ درصد، در سال ۱۴۰۳ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال دوازدهم ۵۰ درصد، در سال ۱۴۰۴ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال‌های یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد و در سال ۱۴۰۵ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد خواهد بود.

روند نام‌نویسی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از هشتم آبان آغاز شد و تا چهاردهم آبان ادامه داشت. سازمان سنجش آموزش کشور همچنین بعد از این زمان ۲۲ آبان به داوطلبانی که نتوانسته بودند نام‌نویسی کنند مهلت داد تا نام نویسی کنند.

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صبح و بعدازظهر پنجشنبه و جمعه ۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. ثبت نام نوبت دوم از ۱۵ تا ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۲ انجام و آزمون نوبت دوم صبح و بعدازظهر ۱۴ و ۱۵ تیر سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. نتایج نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، اسفند ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد و انتخاب رشته و پذیرش نیز مرداد ۱۴۰۲ انجام می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها