نتایج قرعه‌کشی ایران‌خودرو اعلام شد/ شرط جدید برای شرکت در قرعه‌کشی‌های خودرویی؟



صبح امروز نتایج قرعه کشی ایران خودرو اعلام شد.

 

به گزارش صبح ساحل، نتایج قرعه‌کشی فروش فوق العاده 4 محصول ایران‌خودرو امروز در پایگاه اینترنتی این شرکت منتشر شد، برای دیدن نتایج اینجا کلیک کنید.

در طرح فروش فوق‌العاده، 4 محصول ایران‌خودرو شامل «سورن پلاس دوگانه سوز»، «پژوپارس سال با موتور XU7P»، «پژوپارس سفارشی (ELX) با موتور XU7P» و «رانا پلاس» عرضه شده بود.

 

شرط جدید برای شرکت در قرعه کشی

 مدیرعملیات فروش ایران خودرو با اشاره به تعداد بالای شرکت کنندگان در طرح فروش محصولات این شرکت گفت: تلاش می‌کنیم با دریافت مجوز‌های لازم در ثبت نام‌های بعدی تنها کسانی بتوانند شرکت کنند که وجه خودرو در حسابهایشان موجود است و از طریق بانک مسدود می‌شود.

 کیوان پناهی با بیان این که  در طرح فروش فوق العاده 4 محصول ایران خودرو، 9 میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام کردند گفت: در این مرحله 21 هزار دستگاه خودرو عرضه شد که 50 درصد به طرح جوانی جمعیت و 50 درصد هم به مشتریان عادی اختصاص یافت.

مدیر عملیات فروش ایران خودرو افزود: در این دوره 9 میلیون و 600 هزار نفر ثبت نام کردند که با توجه به تعداد خودرو‌های عرضه شده درصد برنده شدن را برای متقاضیان پایین می‌آورد.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با دریافت مجوز‌های لازم در ثبت نام‌های بعدی تنها کسانی بتوانند شرکت کنند که وجه خودرو در حسابهایشان موجود است و از طریق بانک مسدود می‌شود.

آقای پناهی ادامه داد: در میان خودرو‌های عرضه شده نظیر پژو پارس، سورن و رانا، خودروی پژو پارس با بیشترین استقبال از سوی متقاضیان مواجه شد.
مدیر عملیات فروش ایران خودرو گفت: به دلیل مشکلات اینترنت در هفته گذشته و مشکلاتی که برای متقاضیان پیش آمد ما هم زمان ثبت نام را تمدید کردیم.

وی افزود: اعلام نتایج هم معمولا 48 ساعت طول می‌کشد تا شرایط ثبت نام کنندگان مبنی بر داشتن گواهی نامه و پلاک فعال بررسی شود و امروز شنبه اول بهمن ماه اسامی برندگان اعلام می‌شود و پیامک هم برای برندگان ارسال خواهد شد.

پناهی در پایان گفت: تمامی خودرو‌های تولیدی ایران خودرو هم در بورس عرضه می‌شود و هم به صورت عادی عرضه می‌شوند.

 

علت انصراف از فروش فوق العاده خودرو چه بود؟

گفتنی است که در آخرین طرح فروش ایران خودرو نزدیک به ۳۵۲ هزار نفر بعد از ثبت نام انصراف دادند. قرعه‌کشی چهل و دومین طرح فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران‌خودرو که همزمان با اجرای دوازدهمین فروش فوق‌العاده ویژه حمایت از مادران و جوانی جمعیت و همچنین هفتمین طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده بود، صبح روز سه‌شنبه ۲۷ دی ماه در حضور نمایندگان نهاد‌های نظارتی انجام شد.

در طرح فروش فوق‌العاده، چهار محصول سورن پلاس دوگانه‌سوز، پارس سال سفارشی ELX، پارس سال سفارشی با موتور XU ۷ P و راناپلاس برای سه گروه متقاضیان عادی، طرح خانواه و جوانی جمعیت و جایگزینی خودرو‌های فرسوده عرضه شده بود.

بر اساس آمار، بیش از ۱۱ میلیون نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. با اینکه ثبت نام این تعداد متقاضی در یک فروش فوق العاده اتفاقی عجیب محسوب می‌شود، اما این همه ماجرا نبود و در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو اتفاق عجیب تری نیز افتاد. در آخرین طرح فروش این خودروساز نزدیک یه ۳۵۲ هزار نفر بعد از ثبت نام انصراف دادند.

این تعداد متقاضی پشیمان در حالیست که فاصله قیمتی میان قیمت کارخانه‌ای محصولات عرضه شده با بازار سودی بین ۲۲۷ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومانی را بسته به نوع خودروی ثبت نامی می‌توانست به جیب مصرف کنندگان واریز کند.

۳۵۲ هزار نفری که انصراف دادند حدود ۴ درصد متقاضیان کل را تشکیل می‌دادند که در نوع خود قابل توجه است.

به نظر می‌رسد دلیل این حجم از انصراف بی ارتباط با نزدیکی به زمان عرضه محصولات برند‌های جهانی خودروساز نباشد. هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ممنوعیت شرکت در طرح‌های فروش محصولات وارداتی که روی تابلوی بورس کالا برگزار می‌شود شامل آن دسته از متقاضیانی که از که از سال ۹۸ به بعد از شرکت‌های خودروساز، خودرو دریافت کرده اند نیز می‌شود.

 

منابع: تجارت نیوز، تسنیم

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها