فرماندار جاسک:

۱۲۷ کیلومتر مسیر جاسک به رزآباد اصلاح شد



فرماندار جاسک گفت: ۱۲۷ کیلومتر از مسیر جاسک به لیردف و زرآباد در استان سیستان و بلوچستان تا کنون اصلاح شده و امید می‌رود تا پایان سال روند اصلاح این مسیر حد فاصل جاسک تا لیردف به اتمام برسد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، علی مهرانی افزود: برای اجرای این طرح مهم ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارهای ملی پیش‌بینی شده است که تا کنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: پیمانکار مجری این طرح، اصلاح مسیر را قطعه‌بندی کرده و با پایان هر قطعه عملیات اصلاح،‌ بهسازی و تعریض قطعه بعدی را آغاز می‌کند.

وی اضافه کرد: امید می‌رود تا پایان سال یا در نهایت تا اوایل اردیبهشت سال آینده اصلاح مسیر جاسک تا لیردف خاتمه یافته و اصلاح مسیر از لیردف تا ابتدای حوزه شهرستان زرآباد در سیستان و بلوچستان آغاز شود.

فرماندار جاسک گفت: طول مسیر جاسک تا حوزه استحفاظی زرآباد حدود ۱۶۰ کیلومتر بوده و از لیردف تا زرآباد هم حدود ۴۰ کیلومتر فاصله است.

مهرانی تأکید کرد: تکمیل این مسیر برای بهبود معیشت مردم ساکن در طول مسیر با سرعت بخشیدن در دسترسی، اهمیت به سزایی دارد و از طرفی هم این مسیر از نظر تجاری و حمل و نقلی بین ۲ استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان حایز اهمیت است.

 

جاسک در فاصله ۳۵۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده که مسیر دسترسی به آن از میناب تا جاسک جاده‌ای با مشخصات راه اصلی در یک باند رفت و برگشت با مشخصات ۱۱ متر است.

این جاده که در گذشته ۶ متر عرض داشت بهسازی شده و به مشخصات راه اصلی با عرض ۱۱ متر رسیده است.

مسیر لیردف به جاسک هم که درحال بهسازی بوده راه اصلی است و در شرق هرمزگان تا انتهای حوزه استحفاظی این استان در مرز سیستان و بلوچستان (زرآباد)‌ بزرگراه وجود ندارد.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها