هشدار هواشناسی سطح نارنجی:

تقویت بارش و تداوم باد شدید در مناطق دریایی و ساحلی هرمزگان



 رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با اعلام هشدار هواشناسی سطح نارنجی از ورود یک سامانه بارشی جدید به استان هرمزگان، تقویت بارش و تداوم باد شدید در مناطق دریایی و ساحلی این استان خبر داد.  

     

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز چهارشنبه با اعلام این هشدار هواشناسی سطح نارنجی اظهار داشت: بر اساس مدل‌ های هواشناسی و پیش‌ بینی های انجام شده یک سامانه بارشی از صبح روز جاری (چهارشنبه پنجم بهمن تا اواخر وقت جمعه هفتم بهمن جاری) در استان هرمزگان فعالیت خواهد کرد که سبب تقویت بارش‌ ها در مناطق دریایی و ساحلی استان می‌ شود.

وی با تاکید بر اینکه این سامانه سبب آبگرفتگی موقت معابر می‌ شود و احتمال خسارت به سازه‌ های دریایی وجود دارد تصریح کرد: این سامانه بیشتر در ابوموسی، تنب بزرگ، جزیره سیری، قشم، لاوان، پارسیان، کیش، سیری، بندرلنگه، جاسک و سواحل مرکزی، شرقی و غربی فعال است و توصیه می‌شود در مدت یاد شده نیروهای امدادرسان در مناطق دریایی در آمادگی کامل باشند و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم ادامه داد: همچنین یک هشدار هواشناسی دریایی - سطح نارنجی نیز برای روزهای (پنج شنبه ششم تا شنبه هشتم بهمن ماه) صادر شده است که بر مبنای آن احتمال می‌ رود شاهد تدوام بادهای شدید در مناطق دریایی باشیم.

کاملی دیرستانی توضیح داد: بر اثر وزش باد شدید باد شرقی - جنوب شرقی در محدوده ۴۵ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) و افرایش ارتفاع موج در محدوده ۲۰۰ سانتی متر (هفت پا) در خلیج فارس، نقاطی از تنگه هرمز و دریای عمان دریا در مناطق یادشده مواج و متلاطم است، به همین جهت توصیه می‌ شود شناورهای سبک از رفت و آمد های دریایی خودداری کرده و تفریحات دریایی و شنا در مدت یاد شده انجام نشود، همچنین برای رفت و آمد ایمن شناورهای مسافربری و تجاری تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی گفت: در مدت یاد شده احتمال اختلال در رفت و آمد شناورها، احتمال آسیب به قفس و تورهای صیادی و اختلال در رفت و آمد شناورهای تجاری در محدوده خلیج فارس وجود دارد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اضافه کرد: در این مدت ضمن ماندگاری هوای سرد در مناطق شمالی استان هرمزگان، افزایش نسبی دمای کمینه در سایر نقاط استان پیش بینی می شود و اوایل هفته آینده، کاهش دمای کمینه مورد انتظار است.

هشدار نارنجی یا اقدام ضروری به معنای اینست که احتمال خسارت گسترده، وجود دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها