مدیرکل راه‌وشهرسازی هرمزگان مطرح کرد؛

مشارکت بخش خصوصی، راهی برای حل معضل بافت فرسوده



مدیرکل راه‌وشهرسازی هرمزگان در چهارمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها گفت: نوسازی و بازآفرینی شهری با کمک بخش خصوصی و مشارکت مالکین زودتر دست‌یافتنی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «عباس کمالی»، مدیرکل راه‌وشهرسازی هرمزگان روز پنجشنبه در چهارمین اجلاس روسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها گفت: « در شهر بندرعباس، بالغ بر سه هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری را به خود اختصاص داده‌است. در همین راستا، کارهایی در بافت فرسوده در بندرعباس درحال اجرا است».

به گفته وی، تا پایان سال، بالغ بر 10 هزار سند باید در بافت‌های فرسوده تقدیم مردم بندرعباس شود. 

وی تاکید کرد:« پنجشنبه، هر هفته، شورای مسکن در استان برگزار می‌شود و به مسائل و مشکلات این حوزه پرداخته می‌شود». 

وی با ارائه پیشنهادات خود به سران جلسه، ادامه داد: «مولدسازی در بافت فرسوده و ورود بخش خصوصی و غیردولتی و ارائه بسته‌های مشارکتی تدوین شود تا حل معضل بافت فرسوده در کشور با سرعت بیشتری انجام شود. همچنین نوسازی با کمک بخش خصوصی، مشارکت شهرداری و مالکین بافت فرسوده و ارگان‌هایی که می‌توانند نقشی در این مورد داشته باشند، اعلام حضور کنند تا زودتر بتوانیم شمار بافت فرسوده را کاهش دهیم».

 کمالی در پایان گفت:« از تمامی کسانی که در زمینه‌های بافت فرسوده، حریم دریایی با راه وشهرسازی همکاری داشتند، کمال تشکر را دارم».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها