مدیرعامل فولاد خوزستان خبرداد:

فولاد خوزستان، سدی برای جلوگیری از فرار مغزها


نویسنده: فاطمه باقری

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه بومی‌سازی و حمایت از تولید داخل از دغدغه‌ها و برنامه‌های اصلی این شرکت است، از سه وظیفه تعریف شده فولاد خوزستان در پشبرد بهتر بومی‌سازی برای شرکت پیشگامان خبر داد که نتیجه به‌دست آمده جلوگیری از فرار مغزهای مبتکر و باتجربه این مجموعه فولادی کشور است.
 
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در حاشیه برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در پاسخ به سوال خبرنگار صبح‌ساحل، مبنی بر عملکرد این شرکت در زمینه تربیت نیروهای متخصص، گفت: یکی از کارهایی که امسال توسط شرکت فولاد خوزستان انجام شد، ایجاد همکاری با یک شرکت مشاور در حوزه عارضه‌یابی فرایندهای فولاد خوزستان بود که ماحصل آن انجام و اجرای فعالیت‌ها و تعاریفی است که جلوگیری از خروج نخبگان و استفاده از نیروهای باتجربه در کنار شاغلین جوان از دستاوردهای این حرکت می‌باشد.
ابراهیمی افزود: شرکت فولاد خوزستان پس از چهار دهه فعالیت خود اقدام به عارضه یابی برای شرکت خود کرد و همانطور که دوستان گفتند؛ مرگ تکنولوژی و نوسازی از عیب این عارضه یابی است اما وجود نیروهای نخبه و مدیریت دانش از مزیت این حرکت به شمار می‌آید. در مدیریت دانش باید گفت؛ اگر اقدامی در این حوزه انجام نشود، همکارانی که در این مدت رشد پیدا کرده و تربیت و تخصص یافتند به راحتی از مجموعه جدا می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در هر نقطه از کشور، هر فولادسازی که راه‌اندازی شده یک نفر حتما از فولاد خوزستان برای بهره‌برداری و راه‌اندازی آن حضور داشته است، بیان داشت: شرکت فولاد خوزستان برای جلوگیری از فرار مغزهای تربیت یافته در این مجموعه شرکتی به نام «پیشگامان» دارد که براساس تعاریف و تکالیف ارائه شده موظف است؛ از نخبگان، مدیران و بازنشستگان دعوت کند تا به عنوان مغزافزار فولاد خوزستان در قالب شرکت پیشگامان حضور پیدا کنند.  امین ابراهیمی در ادامه به بیان سه وظیفه برعهده شرکت پیشگامان گذاشته شده توسط فولاد خوزستان پرداخت و تصریح کرد: یکی از این وظایف، بحث لرنینگ کرو است که ما در خروجی‌های مختلف توسعه‌ای که در کشور اتفاق می‌افتد سعی کرده‌ایم با حضور به موقع مثل حضور در مجموعه فولاد شرق در منطقه سنگان خواف، مجموعه سناباد، مجموعه شادگان و... ، بحث لرنینگ کرو را داشته باشیم. وظیفه دوم تعریف شده برای شرکت پیشگامان مربوط به مبحث بهره‌برداری است که از نخبگان و همکاران قدیمی باتجربه برای قرار گرفتن در کنار جوانان انجام می‌شود. در مبحث بهره‌برداری پروژه‌هایی مانند قائنات و چندین طرح در حال مذاکره به همراه سه طرح خارج از کشور که هنوز نهایی نشده و به زودی اعلام خواهد شد.  وی درباره بومی‌سازی انجام‌ شده در این شرکت و تاثیر آن بر جلوگیری خروج ارز از کشور، ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری نزدیک به  ۱۰۰ میلیون یورو برنامه مربوط به بومی‌سازی در فولاد خوزستان انجام گرفته است که اگر این اقدامات انجام نمی‌شد، لازم بود این تجهیزات از خارج کشور وارد می‌گردید که طی مدت ذکر شده با تکمیل ۸۰ درصد برنامه‌های خود از ۸۰ میلیون یورو خروج ارز از کشور جلوگیری به عمل آمد که تقریبا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با اشاره به جایگاه «فخوز» در بازار سرمایه، گفت: این سهم به عنوان یکی از سهام‌های بنیادی در نظر گرفته شده است و با توجه به برنامه‌های فولاد خوزستان این سهم یکی از سهام‌های آینده‌دار و بسیار خوبی است ولی با توجه به چالش‌های انرژی در حوزه برق و گاز، رقم سهم نسبت به دو سال گذشته با ۴۰ درصد کاهش در مارکت کف از ۱۰۰ همت به ۶۰ همت رسیده است.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها