سیگنال منفی به بازار سهام/ شاخص کل بورس برای سومین روز متوالی ریزش کرد



مرز یک میلیون و 600 هزار واحد که شاخص بر روی آن ایستاده نه تنها از نظر تکنیکی برای معامله‌گران مهم است بلکه مرز روانی بازار نیز محسوب می‌شود و از دست رفتن آن سیگنالی منفی است که بر انتظارات سهامداران و معامله‌گران اثرگذار است. 

        

به گزارش صبح ساحل، به نوشته اکوایران: بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های بورس تهران برای سومین روز متوالی ریزش کردند. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 9 بهمن- به روند بازار سهام در روز شنبه نگاه می‌کنیم. در اولین روز هفته شاخص کل سقوط 11 هزار و 875 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 8 هزار و 290 واحد ریزش کرد. شاخص کل فرابورس نیز 152 واحد پائین آمد. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 161 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 503 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 24 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 76 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت صنعتی آما (فاما)، شرکت نورد آلومینیوم (فنوال)، شرکت معادن منگنز ایران (کمنگنز) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا)، شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) و شرکت پاکدیس (غدیس) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای فسرب (شرکت ملی سرب و روی ایران)، ونیرو (شرکت سرمایه گذاری نیرو) و شوینده (شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت قند شیروان (قشیر) و شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 70 نماد صف خرید داشتند و 154 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با افت 5 درصدی به 481 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 78 درصد افزایش یافت و 815 میلیارد تومان بود.

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) با صف خرید 199 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اردستان، نمادهای غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) و کتوکا (شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد کاما اختصاص داشت و پس از کاما، نمادهای فاذر، ذوب، گدنا و وآذر بیشترین صف فروش را داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات روز شنبه شاخص بورس سقوط 11 هزار واحدی را پشت سر گذاشت و تا مرز یک میلیون و 600 هزار واحد پائین آمد.  

در پایان معاملات شنبه، تعداد نمادهای قرمز بازار بیشتر بود و قیمت سهام 76 درصد نمادهای بازار کاهش یافت. بدین ترتیب شاخص هم وزن نیز بیش از 8 هزار واحد ریزش کرد. 

دیروز نمادهای بانکی وبملت و وپاسار بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل داشتند و نمادهای میدکو، حکشتی، کگل و فخوز در رتبه‌های بعدی بودند. 

دیروز برای ششمین روز پی در پی شاهد خروج پول حقیقی بودیم و هزار و 141 میلیارد تومان سرمایه حقیقی خارج شد. نمادهای شپنا، شبندر، فولاد، فملی، ذوب، خساپا، ثتران، شتران، وبصادر، خودرو، خگستر و خبهمن بیشترین خروج پول را را ثبت کردند. 

دیروز بازار با عرضه‌های سنگینی مواجه بود و تا پایان معاملات صف‌های فروش تداوم داشتند. اگر این روند امروز نیز تکرار شود و شاهد سنگینی سمت عرضه باشیم، بازار یکشنبه را هم قرمزپوش خواهد بود و شاخص کانال 1.6 میلیونی را از دست خواهد داد. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها