شرایط پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه الزهرا اعلام شد



دانشگاه الزهرا شرایط پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش صبح ساحل،  بر این اساس‌ دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال اول ۱۳۹۸ و ورودی نیمسال دوم ۱۳۹۷که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی )با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل جزء ۲۰ درصد برتردانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیم سال تحصیلی از میان دانشگاهیان منتخب با شرایط مندرج در این فراخوان، در بازه زمانی ۱ مهر سال جاری تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ دانش آموخته شوند، میتوانند در این فراخوان شرکت کنند.

دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه الزهرا ورودی نیمسال اول ۱۳۹۸ و ورودی نیمسال دوم ۱۳۹۷ که در پایان شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل جزء ۱۰ درصد برتر بعدی باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی در بازه زمانی ۱ مهر سال جاری تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ دانش آموخته شوند، نیز میتوانند در این فراخوان ثبت نام کنند تا چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته/گرایشی، با ۲۰ درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، درخواست آنها مورد بررسی قرار گیرد.

سنوات تحصیلی مجاز برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی پیوسته خود در دوره‌های فرعی شرکت کرده‌اند، حداکثر 9 نیمسال تحصیلی است و در صورتی که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی به لحاظ میانگین کل جزء ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند، در صورتیکه از میان دانشگاه‌های منتخب با شرایط مندرج در این فراخوان، در بازه زمانی ۱ مهر سال جاری تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ دانش آموخته شوند، با ارائه مدرک معتبر، میتوانند در این فراخوان شرکت کنند. 

در اطلاعیه دانشگاه الزهرا آمده است که سنوات تحصیلی مجاز برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی پیوسته خود، صاحب فرزند شده و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تائید دانشگاه استفاده کرده‌اند، حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

سنوات تحصیلی مجاز دانشجویان مهمان، انتقالی، تغییر رشته و انتقالی توام با تغییر رشته از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، میبایست حداکثر ۸ نیمسال باشد و مقایسه میانگین کل این متقاضیان با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده‌اند.

برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی با معرفی دبیرخانه المپیاد برای ورود به همان رشته برگزیده یا ر شته‌های مرتبط به  تشخیص کارگروه‌های تخصیص برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی و در صورتیکه در این فراخوان درج شده باشد، می‌توانند ثبت‌نام کنند.

پذیرش در رشته گرایش‌های تحصیلی مرتبط به دوره کارشناسی و مندرج در این فراخوان، بر اساس تشخیص گروه و تأیید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

دانشگاه الزهرا اعلام کرد که با ا ستناد به "آیین‌نامه‌ پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد  وزارت علوم تحقیقات و فناوری، اتبار غیر ایرانی "مقیم ایران"ورودی کارشناسی پیوسته ماقبل سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مشمول استفاده از تسهیلات آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نیستند و مجاز به ثبت‌نام در این فراخوان نیستند.

همچنین دارندگان مدارک دوره های مجازی، فراگیر پیام نور، پذیرفته شدگان آزمون های اختصاصی نوبت دوم بدون آزمون، علمی کاربردی، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد، پردیس‌های بین‌الملل و همچنین دارندگان مدارک حوزوی معادل کارشناسی، مجاز به شرکت در فراخوان نیستند.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲شامل یک قطعه عکس اسکن شده، تصویر کارت ملی تصویر صفحه اول شناسنامه، ریز نمرات دوره کارشناسی شامل همه نمرات تا پایان نیمسال ششم است.

بنا بر اعلام دانشگاه الزهرا، هزینه ثبت نام و بررسی مدارک در هر رشته ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که از طریق سامانه جامع دانشگاهی قابل پرداخت است.

متقاضیان باید جهت ثبت نام الکترونیکی تا تاریخ ۲۵ بهمن ماه نسبت به انجام ثبت نام و ارسال مدارک اقدام نمایند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها