گلایه مردم از برداشت پول از حسابشان به دست خودروسازان؛

سایپا با بلوکه کردن پول‌ها، چه سود و سودایی به سر دارد؟



در روزهای نخست بهمن‌ماه، گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد طرح فروش عادی دو محصول خود را از ساعت 14 روز 4 بهمن‌ماه آغاز می‌کند؛ اما در ساعات ابتدایی تاریخ یاد شده، سایت سایپا با اختلال‌هایی مواجه شد. به طوری که مردم، دیگر قادر به ثبت نام خودرو نبودند. درهمین رابطه، سایپا با انتشار اطلاعیه‌ای از مردم خواست تا ثبت درخواست خود را به امروز (۵ بهمن ماه) موکول کنند؛ اما خبری از حل شدن مشکل سایت نبود. این در حالی است که مردم از بلوکه شدن پول خود به دست گروه خودروسازی سایپا گلایه دارند. دلیل این امر آن است که براساس توافقات به عمل آمده، قرار است متقاضیان شرکت در طرح‌های فروش ایران خودرو و سایپا پیش از ثبت نام حساب وکالتی داشته و مبلغ خودروها را در حساب خود واریز نمایند تا امکان ثبت نام برای آن‌ها فراهم شود؛ اما این طرح با اعتراض مردم مواجه شده‌است.

یکی از شرکت‌کنندگان در طرح فروش سایپا در این باره به روزنامه صبح ساحل گفت: «بنده تا ۲۹ دی فرصت واریز داشتم که عدم واریز به معنای انصراف بود و من واریز نکردم، اما ۲ بهمن برای امر دیگری به حساب خود پول واریز کردم که مبلغ واریز شده را سایپا برداشت کرد. سایپا به چه دلیلی پس از گذشت زمان تعیین شده، پول از حساب مردم برداشت می‌کند؟».

همچنین فرد دیگری گفت: «با سلام احتراماً مورخ 27/10/1401 ازحساب بنده پول برداشت شده و مورخ 28/10/1401 پیام تبریک منتخب آمده اما؛ تا مورخ 6/11/1401 اسم بنده درلیست برندگان نیست. این درحالی است که ازحساب وکالتی بورس پول برداشت شده، مگر اینطور نیست که اول برنده می‌شدیم بعد تامین‌وجه انجام می‌شد؟».

افراد زیادی نسبت به برداشت وجه از حساب خود گلایه داشتند که برخی از گلایه‌های مردم را در ادامه می‌خوانیم:

- من تا ۲۹ دی مهلت واریز داشتم که واریز نکردن من به منزله انصراف بنده بود؛ اما ۴ بهمن پول منو رو بلوکه کردن ...

- سایپا با کدام قانون و شرع، پس از 24 ساعت انصراف، 195000000 میلیون پول مرا نگه داشته لطفاً راهنمایی کنید.

- من حدود یک ماهه انصراف دادم ولی خبری از پول نیست. ماشین تو این یک ماه، ۲۰ درصد گران شد اما من همچنان بدون خودرو هستم. از کی باید پیگیری کنیم؟ اگر کسی اطلاعات دارد لطفاً راهنمایی کند.

- سایپا تا تاریخ 29/10/1401 به من موعد واریز وجه داده بود که بنده تا آن تاریخ وجه تکمیل نکردم و به منزلهٔ انصراف از طرح بود؛ اما در تاریخ 5/11/1401 پیامک کسر از حساب برای طرح پیش فروش خودرو آمد!

- سایپا با چه حقی در تاریخ 5 بهمن 1401 پول از حساب من برداشت کرده؟ مگر قرار نبود کسانی که اسمشان برای طرح پیش فروش خودرو درآمده، در تاریخ ۲ بهمن‌ماه پول از حساب‌شان برداشت شود؟ من امروز قرار بود پولم را جابه‌جا کنم که رفتم دیدم حسابم را خالی کردن!

- من تا 29 دی‌ماه پول را واریز نکردم. اونوقت 4 بهمن‌ماه برای ثبت نام شاهین پول ریختم که سایپا پول را برداشت کرد. به چه مجوزی؟ چرا هیچ کس پیگیر نیست اخه ... عمراً دیگه وکالتی پول واریز کنم.

 

 

نکته قابل توجه آن است که از این پس تنها افرادی می‌توانند در فروش خودرو توسط خودروسازان شرکت کنند که وجه خودرو در حساب‌هایشان موجود است و مبلغ خودرو از طریق بانک مسدود می‌شود. این موضوع برای شرکت سایپا اجرایی شده بود به طوری که در هفته گذشته ۷۰ هزار دستگاه خودرو توسط گروه سایپا پیش‌فروش شد که تنها هشت هزار و ۵۰۰ نفر از آن استقبال کردند. با توجه به اینکه شرط یاد شده در این عرضه رعایت شد و مشتریان ملزم به واریز پول برای ثبت‌نام شدند، شرایط مشابه قرعه کشی (لاتاری) ۱۱ میلیون نفری ایران‌خودرو شاهد نبودیم و فقط مشتریان واقعی در این طرح شرکت کردند.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها