قیمت ربع سکه در بازار با وجود عرضه در بورس، بازهم افزایش یافت



قیمت دلار در حالی الاکلنگی شده که قیمت ربع سکه در بازار با وجود عرضه در بورس، افزایشی است.
   
   
به گزارش صبح ساحل، روز یکشنبه در بورس کالا، ۴۰ قطع ربع سکه در ۱۶ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان فروخته شد. این در حالیست که قیمت بازار، ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

بازار ارز طی دو هفته گذشته نوسانات رفت و برگشتی شده است و قیمت دلار بین ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان نوسان رفت و برگشتی داشت.

تغییر رنگ بازار ارز

یک روند تکراری هم در بازار ارز دیده می‌شود؛ یک روز در میان رنگ بازار عوض می‌شود، یک روز افزایشی است و روز بعد کاهشی.

در روز شنبه که دلار کانال ۴۴ را از دست داد معتقد بودند که اگر شوک منفی به دلار وارد نشود، به کاهش خودش ادامه می‌دهد، اما دقیقا در روز یکشنبه شوک منفی زده شد.

رفت و برگشت قیمت دلار هرات

دلار هرات که در شنبه به حمایت ۴۳ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده بود، یکشنبه در اولین نرخش در ۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان باز شد و تا قبل از اعلام نرخ رسمی بازار، به سمت پایین حرکت کرد و به حمایت شنبه رسید.

اما با اعلام اولین نرخ دلار در بازار متشکل و صرافی ملی، شروع به افزایش کرد. اولین نرخ صرافی ملی با ۳۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ پایانی شنبه باز شد و بدون تغییر هم بسته شد. با اینحال، معامله‌گران از صرافی ملی سیگنال افزایشی گرفتند.

سیگنال حمله به یک مرکز نظامی به بازار ارز

البته تحرکات سیاسی نظامی هم در این بالا رفتن تاثیرگذار بود. می‌شود گفت اتفاق شب شنبه در اصفهان، نرخ صرافی ملی و عدم عرضه‌ای که یک هفته است بازارساز دارد از آن حرف می‌زند، باعث شده است تا دلار یک بار دیگر کانال ۴۴ را ببیند.

در این سه مورد از همه مهم‌تر، افزایش سطح نااطمینانی‌ها بود که بازار را خریدار کرد. البته مشاهده میدانی هم نشان می‌داد که بازارساز سیگنال افزایش عرضه به بازار نمی‌دهد.

مثلا صرافی ملی در روز یکشنبه جای ۵ هزارتا، ۲ هزار دلار با نرخ تابلو می‌داد. یا صرافی ملت که نرخ تابلوی آن ۲۰۰ تومانی کمتر از صرافی ملی بود، اصلا فروش نداشت.

سورپرایز برای بازار ارز

بازار یکشنبه در آخر وقت هم یک سورپرایز داشت و آن خبر نشست مطبوعاتی مشترک امیرعبداللهیان با وزیر خارجه قطر بود که در ابتدا بازار را کاهشی کرد. تلقی اولیه از این دیدار مثبت بود، اما پس از انتشار سخنان دو وزیر، ورق برگشت و بازار هم افزایشی شد.

روند صعودی بازار طلا و سکه

در بازار سکه و طلا هم روند‌ها مشابه بازار ارز بود. طلای ابشده مثل دلار، صعودی بود و به بالای ۹ میلیون تومان رفت، سکه وارد کانال ۲۴ میلیون تومان شد و حتی ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم به چشم دید.

نکته این دو بازار این بود که حبابشان نسبت به شنبه باز هم افزایش پیدا کرد. معامله‌گران می‌گویند خود این موضوع نشان می‌دهد که یا باید دلار بالا بیاید یا سکه و طلای آبشده پایین.

بازار داغ ربع سکه

همچنان بحث داغ بازار ربع سکه است، روز یکشنبه در بورس کالا، ۴۰ قطع ربع سکه در ۱۶ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان فروخته شد. این در حالیست که قیمت بازار، ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. مجموعا در بورس کالای یکشنبه ۵ هزار و ۱۲ قطعه بین ۸ میلیون و ۲۰۱ هزار تا ۱۶ میلیون و ۷۶۳ هزار فروش رفته است.

سردرگمی در بازار‌ها

درمورد فضای کلی بازار معامله‌گران می‌گویند سردرگمی زیادی دیده می‌شود. آن‌ها معتقدند تکنیکال یک طرف، اخبار یک طرف و ورود بازارساز هم طرف دیگر این ماجرا را شکل می‌دهد.

قیمت ارز هنگ کرد

از نظر آن‌ها این مثلث باعث شده تا چارت دچار رفت و برگشت شود و حتی نرخ هم در این شرایط هنگ کند. این ۳ ضلعی بازار را کاملا بهم ریخته است.

تقاضا برای دینار بالا رفت

آخرین نکته‌ای که در بازار یکشنبه جلب توجه می‌کرد، تقاضای بالا برای دینار عراق بود. گفته می‌شود به خاطر بسته شدن حساب‌ها بین ایران و عراق، تجاری که با عراق کار می‌کنند باید دینار با خودشان ببرند.

البته یک نظر دیگر هم وجود دارد که می‌گویند نرخ برابری دینار قوی می‌شود. این گروه معتقدند که دینار در یک ماه گذشته ۱۰ درصد ریخته است و الان وقت خرید آن است. اما معامله‌گران باسابقه‌تر باتوجه به تجربه لیر که قبلا این اتفاق افتاده است، توصیه می‌کنند که چنین کاری نکنید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها