شروع آزمایشی کالابرگ الکترونیکی در سه استان جدید طی دو روز آینده



یکی از مدیران طرح کالا برگ الکترونیک از شروع آزمایشی این طرح در استان‌های قزوین، گیلان و مرکزی طی دو روز آینده خبر داد.

     

به گزارش صبح ساحل، با وجود اینکه فقط 12 روز از زمان اجرای طرح آزمایشی کالا برگ الکترونیکی در استان هرمزگان گذشته است، خبری به دست رسید که قرار است به زودی در استان‌های قزوین، گیلان و مرکزی نیز این طرح به صورت آزمایشی اجرا شود. در این زمینه خبرنگار فارس با مسؤولان اجرای این طرح در وزارت تعاون تماس گرفت که نیک‌نفس از مدیران محتوایی اجرای این طرح گفت: ظرف یکی دو روز آینده در سه استان گیلان، مرکزی و قزوین هم طرح کالابرگ الکترونیکی آغاز می‌شود.

وی گفت:‌در استان هرمزگان تا کنون 1200 فروشگاه متصل به سامانه کالابرگ الکترونیکی شده و 250 فروشگاه نیز درخواست اتصال داده‌اند و این روند در حال افزایش است.

نیک‌نفس همچنین گفت:‌ اجرای آزمایشی در استان‌های جدید هم به صورت اختیاری خواهد بود و ما دنبال این هستیم که هم فروشگاه‌های طرف اجرای طرح و هم مردم دچار مشکل نشوند و مردم می‌توانند بین انتخاب کالابرگ الکترونیکی و یا دریافت یارانه نقدی یکی را انتخاب کنند.

وی گفت:‌ مزیت کالابرگ الکترونیکی یکی این است که یک ماه زودتر از یارانه نقدی مردم می‌توانند به روش اعتباری 10 قلم کالای اساسی خود را خرید کنند و مزیت دیگر این است که اگر افزایش قیمتی در سبد کالاهای مدنظر روی داده است مردم فقط قیمت شهریور 1400را می‌پردازند و مابه‌التفاوت آن از اعتبار یارانه آنها پرداخت می‌شود.

همچنین خبرنگار فارس در تماس با هادی زمان‌ثانی مدیرت توسعه طرح کالابرگ الکترونیک تماس گرفت و وی گفت: هنوز اجرای طرح آزمایشی در سه استان قزوین،‌گیلان و مرکزی شروع نشده است و احتمالا در آینده‌ای نزدیک شروع می‌شود.

وی تأکید کرد:‌ در استان هرمزگان 1326 فروشگاه به طرح کالابرگ متصل شده که از آن تعداد در 888 فروشگاه تراکنش‌های  مربوط به کالابرگ الکترونیکی روی داده یعنی مردم خرید کرده‌اند و 350 فروشگاه در نوبت اتصال قرار دارند.

وی در مورد اینکه بیشترین کالایی که مردم تقاضا کرده‌اند چه بوده است،‌گفت‌:هنوز گزارشی در این زمینه تهیه نکرده‌ایم و از زمان اجرای طرح فقط 12 روز گذشته است.

طرح کالابرگ الکترونیکی بر اساس تکلیف قانون بودجه سال جاری از 27 دی ماه در استان هرمزگان آغاز شد که طی آن 10 قلم کالای شیر کم‌چرب، پنیر، ماست کم‌چرب، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع،‌ ماکارانی، قند، شکر و برنج 10 قلم کالای اساسی مشمول این طرح بوده و مردم به صورت اختیاری می‌توانند در فروشگاه‌هایی که با برچسب این فروشگاه به شما شبکه ملی اعتبار پیوست خریداری کرده و این کالاها را به نرخ شهریور 1400 می‌خرند و افزایش قیمت آن از محل اعتبار یارانه ماه آینده سرپرستان خانوار پرداخت می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها