رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبرداد:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۹۰ طرح تولیدی در بخش‌های مختلف کشاورزی در دهه فجر



نشست خبری سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ۱۳ بهمن ماه در بندرعباس برگزار شد و رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از کلنگ زنی و بهره برداری طرح‌های جهاد کشاورزی در سال گذشته و ایجاد اشتغال بالغ بر هشت هزار نفر در استان خبر داد.
 
به گزارش صبح ساحل، عباس مویدی روز پنجشنبه در نشست خبری برنامه‌های دهه فجرگفت: «۹۰ طرح تولیدی که شامل کلنگ زنی ۲۸ واحد تولیدی و افتتاح ۶۲ واحد تولیدی، در زیربخش‌های مختلف کشاورزی با اعتبار ۵۴ هزار و ۹۵۵ میلیارد همزمان با ایام دهه فجر افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که ۳۰۶ میلیارد ریال از این طرح‌ها در حوزه آب و خاک، ۳۴ هزار و ۱۳۲ میلیارد ریال در حوزه صنایع تبدیلی، سه هزار و ۸۵۶ میلیارد ریال در حوزه گلخانه، ۳۲۶ امور دام ومرغداری گوشتی و پروار بندی در حوزه امور دام و مرغداری گوشتی و چهار و چهاردهم میلیاررد ریال عشایر است.
رییس جهاد کشاورزی افزود: «یکی از طرح‌های شاخص بخش جهادکشاورزی هرمزگان که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی شده دشت پُل پولک در شرق هرمزگان است که طرح مهمی در منطقه محروم جاسک و بشاگرد ایجاد خواهد کرد با اجرای این طرح یکهزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی دشت پُل پولک زیرکشت نخیلات می‌رود و سبب اشتغال بیش از سه هزار نفر فراهم می‌شود».
عباس مویدی گفت: « کشت پنبه در جاسک، یکی دیگر از طرح‌های جهاد کشاورزی در شهرستانها بود که امسال با جذب سرمایه گذار سعی در توسعه این بخش داریم همچنین اگر سدهای گابریک، شریفی و سدیج در شهرستان جاسک احداث شود؛ می‌توان تولید محصولات استراتژیک در استان را افزایش دهیم و بخش زیادهای از نیازهای استان را برطرف کنیم».
وی همچنین با بیان داشت: «۱۰۹ واحد تولیدی در استان هرمزگان به دلیل مشکلات مختلف جز واحدهای راکد و غیرفعال بودند که اکنون از این ۳۵ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشت».
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها