۲۰ قطعه از اراضی ملی و دولتی در قشم‌ رفع تصرف شد



رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف ۲۰ قطعه از اراضی ملی و دولتی در مناطق مختلف جزیره قشم خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، ‌«مجتبی قهرمانی»،رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف 20 قطعه از اراضی ملی و دولتی به مساحت 19 هزار و 284 متر مربع در مناطق مختلف جزیره قشم خبر داد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به تخریب مستحدثات غیرمجاز در این اراضی نیز اضافه کرد: این ساخت و سازهای غیرقانونی شامل دیوارچینی، پی سنگی و سد و بند خاکی بود که در شهرهای درگهان، سوزا و لافت و روستاهای ملکی، طبل، رمچاه و سهیلی قرار داشت.

وی ارزش تقریبی اراضی اعاده شده را 98میلیارد و 834 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این رفع تصرفات پس از سپری شدن مراحل قانونی و انجام استعلامات مورد نیاز از مراجع ذی‌ربط به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و توسط یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد با همکاری دریابانی و نیروی انتظامی طی دو ماه اخیر به مرحله اجرا درآمده است.

قهرمانی تصریح کرد: پرونده‌هایی که در ارتباط با تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و دولتی در مراجع قضایی استان هرمزگان تشکیل و مطرح می گردد با جدیت و سرعت رسیدگی می شوند و این موضوع به صورت ویژه در دستور کار دادگستری استان قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین خاطر نشان کرد: مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی مردمی امکان برخورد سریع و به موقع با متصرفان غیر قانونی و جلوگیری از تعدی به اراضی ملی و عرصه های طبیعی را فراهم می‌ سازد و به همین منظور دستگاه قضایی استان هرمزگان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات در این خصوص است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها