تحریم جدید آمریکا علیه بخش نفتی ایران اعلام شد



بر اساس گزارش منتشر شده از وزارت خزانه‌داری آمریکا، دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را در ارتباط با ایران اعلام کرد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از مهر، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه بخش نفتی ایران وضع کرد.

بر اساس این گزارش وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه نقض تحریم‌های خود علیه جمهوری اسلامی، ۹ شرکت فعال در بخش نفت و پتروشیمی را هدف تحریم قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا امروز پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۹ شرکت فعال در تولید، فروش و ارسال پتروشیمی و نفت ایران را تحریم کرد.

تحریم‌های دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا شش تولیدکننده پتروشیمی مستقر در ایران یا شرکت‌های تابعه آن‌ها و سه شرکت در مالزی و سنگاپور را به بهانه تسهیل فروش فرآورده‌های نفتی هدف قرار داده است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا این شرکت‌ها به نمایندگی از شرکت پتروشیمی Triliance در تسهیل فروش و ارسال مواد نفتی و فرآورده های نفتی ایران از سوی شرکت ملی نفت ایران مشارکت دارند.

«برایان ای. نلسون» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این بیانیه ادعا می‌کند که ایران به شکلی فزاینده‌ای برای فروش محصولات پتروشیمی و نفتی خود به خریداران شرق آسیا روی آورده که نقض تحریم‌های ایالات متحده است.

ایالات متحده همچنان بر هدف قرار دادن منابع درآمد غیرقانونی تهران متمرکز است و به اعمال تحریم‌های خود علیه کسانیکه آگاهانه به تسهیل این تجارت کمک می‌کنند، ادامه می‌دهد.

در فهرست تحریمی آمریکا نام شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی سیمرغ به چشم می‌خورد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها