ترکیه 8 پیمانکار برج‌های فرو ریخته را بازداشت کرد



نیروهای امنیتی ترکیه تاکنون 8 پیمانکار برج‌هایی را که به دلیل ساخت و ساز غیر اصولی در جریان زلزله روز دوشنبه به کلی ویران شد‌ه‌اند، بازداشت کرده‌اند.

به گزارش صبح ساحل، منابع ترکیه‌ای از آغاز بازداشت‌ و جلب افرادی که در بالا رفتن تعداد تلفات زمین‌لرزه اخیر سهم داشته‌اند، خبر می‌دهند.

به نوشته اسپوتنیک، دولت ترکیه شروع به بازداشت تمامی کسانی که به دلیل ارتباط با فساد، عامل بالا رفتن تعداد تلفات شده‌اند اقدام کرده است، از جمله مقامات محلی، شوراهای شهرداری و پیمانکارانی که با ساخت و ساز غیر اصولی جان هزاران نفر را گرفته‌اند.

در این راستا تاکنون هشت پیمانکار بازداشت شده‌اند. همچنین روزنامه الصباح از دستگیری مهندس ارشد مجتمع مسکونی «رنسانس رزیدنس» که در اثر زلزله در استان هاتای ترکیه به طور کامل ویران شده بود، خبر داد. او در حالی بازداشت شد که در فرودگاه استانبول قصد فرار به خارج ترکیه را داشت.

 

در همین راستا، حدود ۱۷۰ وکیل با طرح شکایت از پیمانکاران تعدادی از مجتمع‌های مسکونی در استان‌های حادثه دیده، خواستار جلوگیری از خروج آنها از کشور شدند. «بکر بوزداغ»، وزیر دادگستری ترکیه پیش از این گفته بود: «هیچ کس به دلیل سهل‌انگاری که منجر به فروریختن ساختمان های مسکونی در جریان زلزله شد، از مجازات در امان نخواهد ماند».

در حالی که شش روز از وقوع زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ترکیه می‌گذرد، «رجب طیب اردوغان» امروز در سخنانی گفت تعداد جانباختگان زلزله مرگبار اخیر به ۲۱ هزار و ۴۳ نفر رسیده و زخمی‌ها به ۸۰ هزار و ۹۷ نفر رسیده است.

اردوغان در ادامه گفت که حافظه ترکیه مملو از فجایع مرتبط با زلزله است و افزود: در بازرسی مناطق زلزله‌زده برای ما روشن شد که با فاجعه بزرگی روبرو هستیم. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها