امید قالیباف:

هنوز تصمیمی برای رجیستری آیفون۱۴ گرفته نشده!



سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: متاسفانه مصاحبه تاریخ گذشته بنده را درمورد آیفون ۱۴ مجدد بازنشر کرده‌اند؛ مجدد اعلام می‌کنم تا این لحظه هیچ تصمیمی برای رجیستری آیفون ۱۴ گرفته نشده است.
  
به گزارش صبح ساحل، امید قالیباف در توئیتی نوشت:

هنوز تصمیمی برای رجیستری آیفون۱۴ گرفته نشده!

متاسفانه مصاحبه تاریخ گذشته بنده را درمورد آیفون۱۴ مجدد بازنشر کرده‌اند، قطعا هدف از این کار بهانه افزایش قیمت و اجحاف به مصرف‌کنندگان است.

مجدد اعلام می‌کنم تا این لحظه هیچ تصمیمی برای رجیستری آیفون۱۴ گرفته نشده، مراقب کلاهبرداران باشید.

توئیت

گفتنی است؛ شب گذشته فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت از رجیستر شدن آیفون ۱۴ خبر می‌دهد اما ساعاتی بعد این خبر توسط وی تکذیب شد.

  

چرا تکلیف ریجستری آیفون 14 مشخص نمی شود

سری ۱۴ آیفون در ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (مطابق با ۲۵ شهریور ۱۴۰۱) روانه بازار شد و چیزی نگذشت که پای این گوشی پرطرفدار به کشور ما هم باز شد. همانطور که می‌دانید تمام گوشی‌های وارداتی از تاریخ ۱۴ آذر ۱۳۹۶ به بعد می‌بایست در سامانه همتا ثبت شوند. با این حال، روند رجیستر ایفون ۱۴ تاکنون با تاخیرهایی همراه بوده که این موضوع باعث نگرانی برخی از خریداران شده است. 

با وجود اینکه حدود چندین ماه از عرضه آخرین سری گوشی‌های آیفون می‌گذرد، هنوز تکلیف زمان رجیستر ایفون ۱۴ در هاله‌ای از ابهام باقی مانده و این موضوع باعث سردرگمی خریداران این گوشی شده است. طبق صحبت‌های پیشین عالمیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، قرار بود از ابتدای آذرماه سال جاری در رابطه با رجیستری این گوشی تصمیم‌گیری شود. همانطور که می‌دانید گوشی‌های مسافری بدون ریجستر تنها یک ماه آنتن دهی دارند، ولی با این حال خریداران گوشی آیفون ۱۴ می‌‌توانند با خارج کردن سیمکارت و قرار دادن مجدد آن در گوشی تا یک ماه دیگر این زمان را تمدید کنند.

به طور کلی، هزینه ریجستری آیفون ۱۴ به نوع مدل آن بستگی دارد. مثلاً قیمت رجیستری ایفون ۱۴ پرو مکس از نسخه‌های پرو و استاندارد بیشترست. البته لازم به ذکرست که هزینه رجیستری گوشی وابسته به نرخ دلار در زمان عرضه بوده و نوسانات قیمت محتمل است. در زیر قیمت رجیستری ایفون ۱۴ همتا برای مدل‌های مختلف را می‌بینید:

قیمت رجیستری ایفون ۱۴ ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان
رجیستری ایفون ۱۴ پلاس ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان
قیمت رجیستری ایفون ۱۴ پرو ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
قیمت رجیستری ایفون ۱۴ پرو مکس ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

در تاریخ ۷ آبان سامانه همتا اعلام کرد که فعلاً امکان رجیستری گوشی های آیفون ۱۴ وجود ندارد و واحدهای صنفی باید تا مشخص نشدن تکلیف این کالا در ایران از خرید و فروش آنها خودداری کنند. از آن زمان تاکنون همچنان تکلیف این کالا مشخص نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها