مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

کشت نهال حرا در هرمزگان ۱۰ برابر افزایش یافت



مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲ میلیون اصله نهال حرا در شهرهای ساحلی این استان کشت شد که این میزان در مقایسه با سال‌های قبل آن بیش از ۱۰ برابر افزایش داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، سید محمدنور موسوی افزود: طرح تولید و کاشت نهال حرا از دهه ۷۰ در هرمزگان آغاز شده است و تاکنون برای حفاظت و توسعه جنگل های حرا با همکاری جوامع محلی بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در سواحل این استان کاشته شده است.

وی بیان کرد: پیش از این مساحت جنگل‌های حرا در هرمزگان ۱۹ هزار و ۸۵۰ هکتار بوده که با تولید نهال‌های جدید این میزان با پنج هکتار افزایش به ۲۵ هزار هکتار رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به اینکه این استان بیشترین طول نوار ساحلی به میزان یکهزار و ۲۷ کیلومتر را دارد، اظهار کرد: قرار است سال آینده در قالب طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت، سه میلیون اصله نهال حرا با مشارکت جوامع محلی در شهرهای ساحلی هرمزگان تولید و کشت ‌شود که در توسعه جنگل‌های حرا، سرسبزی منطقه، اکوتوریسم و بالارفتن ظرفیت دریایی استان تاثیرگذار است.

موسوی ادامه داد: حرا از گونه‌های درختان دریایی شناور در سواحل خلیج فارس و زیستگاه مهمی برای آبزیان، بی مهرگان و پرندگان است که نقش تاثیرگذاری در حفظ اکوسیستم دریایی دارد.

وی یادآورشد: از مساحت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتاری عرصه‌های منابع طبیعی هرمزگان، یک میلیون و ۹۲ هزار هکتار آن جنگل بوده که ۲۵ هزار هکتار آن جنگل حرا است.

 

استان هرمزگان با ۲۵ هزار هکتار بیشترین سطح جنگل های حرا را در کشور دارد؛ جنگل های دریایی حرا از اول خرداد به مدت یک ماه، گل های خوشه ای زرد رنگ می دهند و از آخر مردادماه نیز بذر آن برای تولید نهال از این درختان برداشت می شود که با مشارکت مردم بومی ساحل نشین بذرها انجام می شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها